כאשר אתם ניגשים לתבוע את חברת הביטוח בגלל נזק רפואי שנגרם לכם, או כל נזק אחר, יש לסוכן אחריות מסויימת שעליכם לדעת מהי. האחריות לרוב מושתתת על עדכון וידיעת המבוטח בפיצויים והזיכויים שמגיעים לו בגין נזק רפואי שנגרם לו בצורה זו או אחרת
כאשר אנו רוכשים ביטוח רפואי אצל סוכן ביטוח, יש לדעת שחלות עליו מספר חובות. סוכן הביטוח הוא למעשה השליח של חברת הביטוח שמספקת את השירות, אל מול הלקוח. הסוכן צריך להתנהל מול הלקוח אם קרה לו משהו, או שהוא צריך לקבל פיצוי רפואי, או בכלל, כל שאלה או טענה שיש לו כלפי חברת הביטוח. הסוכן הוא המתווך ובעל העסקה בין המבוטח לבין חברת הביטוח שמספקת את השירות.
הסוכן והלקוח
הלקוח יכול לפנות לסוכן בכל מיני שאלות ובעיות שיש לו, ולעיתים גם סוכן הביטוח יוצר קשר עם הלקוח ומציע לו פוליסה לביטוח רפואי, ואם יש עדכונים וכדומה. הסוכן כאמור, הוא החוט המקשר, והוא מרכיב עבור הלקוח את הפוליסה שהכי מתאימה לו.

סוכן הביטוח הוא החוט המקשר בין הלקוח לחברה המבטחת - מכל הבחינות
חוזה ביטוח והתחייבויות
המבוטח לא תמיד יודע בדיוק מה כוללת הפוליסה, ולא תמיד מסוגל להבין ולהשליך על מקרים מסויימים את תנאי הפוליסה, ולכן באם קורה משהו, עדיף לפנות ל
עורך דין לנזיקין, אשר יטפל במקרה הביטוח הרפואי. סוכן ביטוח טוב ואמין אמור ליידע את הלקוח שלו בשינויים אופציונאליים בפוליסה, לעדכן אותו אם מגיע לו פיצוי על משהו, ולתת מענה למעשה לבקשותיו של הלקוח.
שינויים ושדרוגים
בעבר סכום הפיצוי היה נמוך מאוד, וכיום מתקרב כמעט לעשרה מיליון שקלים במקרים חריגים כאשר בנוסף לאלה, ישנם מקרים בהם נדרשת התערבות של סוכן הביטוח, אשר אמור לעדכן את הלקוח שלו בכל מקרה. עולם דיני הנזיקין יוצר תקדימים בכל שנה בגלל מקרים כאלה ואחרים ולפיכך גם חברות הביטוח משנות את הפוליסות שלהן, לאחר הערכת סיכונים מחודשת המבוססת על סטטיסטיקות. על הסוכן לעדכן את הלקוח בכל שינוי או שדרוג אפשרי בפוליסה.