מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » עקיפה אסורה
מגזין תעבורה

עקיפה אסורה

נהגים רבים בישראל לעיתים עוקפים בצורה מסוכנת בכביש, ולעיתים גם אינם יודעים מהי עקיפה אסורה. מה העונש הצפוי להם? ועם איזה עורך דין כדאי להתייעץ אם נתקלתם במקרה כזה?
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/9/2013
  • |
  • 11:04
  • |
  • 2467 צפיות

כמעט בכל כביש, בכל זמן נתון מתבצעת עקיפה אסורה או מסוכנת, ואותה ביצע כמעט כל נהג רכב, לעיתים ביודעין ולעיתים לא. אם עקפתם רכב כאשר עליתם על קו הפרדה רצוף, זוהי עקיפה אסורה ואף מסוכנת מאוד. כנ"ל גם לגבי עקיפה על אי תנועה שמצוייר על הכביש, וכמובן, השיעור הראשון בנהיגה: אסור לעקוף מצד ימין. לפחות לא בישראל.

עקיפה אסורה
עקיפה אסורה כאמור, זו עקיפה שמתבצעת בכמה מישורים, זו יכולה להיות עקיפה מצד ימין, או עקיפה על קו לבן רצוף, או לעיתים יש גם כאלה שעוקפים על אי תנועה המצוייר על הכביש. שוב, לעיתים מבלי לשים לב, ולעיתים גם ביודעין, אם הנהגים ממהרים למקום מסויים, או שנתקעו בכביש חד סיטרי אחרי משאית גדולה שנוסעת לאט מאוד.

עקיפה מותרת
הנהגים יכולים לבצע עקיפה במספר מקרים, והעקיפות המפורטות להלן מהוות את המקרים היחידים שאפשר בהם לבצע עקיפה. בראש ובראשונה, מותר לבצע עקיפה כאשר רכב שאותו ברצונכם לעקוף נמצא בנתיב לפנייה שמאלה, או שהרכב אכן מתכוון לפנות שמאלה ואכן אותת על זה עם האיתות. עם זאת, מותר לעקוף כאשר פונים שמאלה בכביש חד סיטרי, או אל כביש שיש בו שני נתיבים, או יותר משני נתיבים. אפשר גם לעקוף כאשר הנהג נוסע בנתיב שמיועד אך ורק לפנייה ימינה, או כאשר הרכב נוסע בנתיב של תחבורה ציבורית.
עקיפה מסוכנת - יש חשיבות גבוהה לסעיף האישום

עונש צפוי
אם אכן נתפסתם והאשימו אתכם בעקיפה אסורה, או כמו שקוראים לכך עורכי דין לתעבורה – עקיפה בדרך שאינה פנויה. עקיפה אסורה היא עבירה חמורה מאוד, ולעיתים אף יכולה להגיע ליותר משלושה חודשי פסילת רישיון. השוטר שתפס את הנהג יכול לתת פסילה מנהלית ועוד 10 נקודות במקום לאותו נהג פורע חוק. 

כאן מאוד חשוב לדעת מה השוטר כותב בסעיפי האישום, שכן אם כתוב שבוצעה עקיפה מסוכנת וחציית קו הפרדה רצוף, יכול מאוד להיות שאכן הנהג יקבל את העונש הגבוה שעומד על שלושה חודשי שלילה. אם אין את הסכיף הזה וכתוב עקיפה אסורה בלבד, הסיכוי שהנהג יקבל שלילה הוא לא גבוה במיוחד.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא עקיפה אסורה
סגור