מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » תמרור לא חוקי
מגזין תעבורה

תמרור לא חוקי

נהגים רבים מגיעים לבית המשפט כאשר הם מואשמים באי ציות לתמרור זה או אחת בכל מיני נסיבות. הרבה יוצאים אשמים, וחלק מהנהגים מחליטים להילחם בהרשעה מכיוון שהם מאמינים שהתמרור הוא לא חוקי
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/9/2013
  • |
  • 11:37
  • |
  • 2489 צפיות

אי ציות לתמרור הוא דבר שבשגרה בבית המשפט לתעבורה ולא משהו שלא נתקלים בו כמעט בכל יום. עם זאת, ישנם נהגים רבים שמבקשים לבטל את הטענות שהועלו נגדם בגין אי ציות לתמרור זה או אחר מכיוון שהם טוענים שהצבת התמרור היא במקום לא חוקי, או בגלל סיבות אחרות שבגינן הנהג יכול לטעון שבגללן לא ציית לתמרור.

תמרור לא חוקי
בבית המשפט לתעבורה עולה שוב ושוב הסוגיה לגבי חוקיות תמרורים, אופן הצבתם, והאם הם עומדים בתקן. יש המון הסגות לגבי העמדת התמרורים במקומות שונים בארץ ויש תמרורים שהבעיות איתם חוזרות על עצמן שוב ושוב בין כותלי בית המשפט בגלל מיקום, תנאי מזג אוויר, ראות, וכדומה.

עונש צפוי
אי ציות לתמרור זו עבירה חמורה, מפני שלרוב תמרורים מוצבים עקב סיבה מסויימת, ואין לזלזל בהם. נהג שלא מציית למה שהתמרור אומר, צפוי לספוג קנס גבוה, נקודות, ואף שלילה מנהלית.

התמרורים הם לא בגדר המלצה אלא חובה, וכך צריכים לנהוג בהם הנהגים. כבר בעבר אמר אחד השופטים שאם נאשם יצליח להוכיח שהתמרור שאליו הוא לא ציית הוצב או סומן שלא כדין, יזכה להגנה טובה מצד בית המשפט. לשם כך כאמור, צריך הנהג להוכיח מעבר לכל צל של ספק שיש כאן בעיה אמיתית.
זיכוי על אישום של אי ציות לתמרור יכול לקרות רק אם הנהג מוכיח באופן מוחלט את אי תקינות התמרור

ביטול העונש
כאמור, אם הנהג אכן הצליחה להוכיח לבית המשפט שהתמרור סומן או הוצב במקום שלא כדין, כלומר, במיקום שלא רואים אותו, בצורה עקומה, בכיוון השמש המסנוורת ועוד, העונש שנגדו יבוטל והשופט יורה על תיקון המיקום של התמרור.

לא כל כך פשוט
נשמע פשוט? לא כל כך. לרוב, השופטים לא יקבלו את טענת הנאשם ובכל מקרה יגישו נגדו את כתב האישום, זאת מפני שהתמרורים לרוב צריכים לעמוד בסטנדרטים מסויימים טרם החליטו לקבע או לסמן אותם במקום מסויים. נהגים רבים מנסים להוכיח את חפותם עם המון תירוצים שונים, אך כאמור, לרוב בית המשפט לא מקבל את הטענות, אלא אם כן מדובר בהוכחה חותכת אשר לא משתמעת לשתי פנים.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תמרור לא חוקי
סגור