מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הסכמים לפני הנישואין
מגזין משפחה

הסכמים לפני הנישואין

למה צריך את זה? מה כולל הסכם כזה? ומדוע למעשה אנשים עושים אותו, אם הם כל כך בטוחים בעצמם? במאמר הבא ננסה לתת לכם את התשובות על השאלות המעניינות
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/9/2013
  • |
  • 10:59
  • |
  • 2048 צפיות

הסכם טרום נישואין הוא למעשה סוג של חוזה בין בני הזוג אשר נחתם בערב החתונה, ולעיתים גם לפני, כאשר בני הזוג נחשבים למעשה כאנשים שמיסדו את הקשר ביניהם. ההסכם מתייחס לרוב לנכסים של בני הזוג ולחלוקה שלהם במקרה של פרידה. בדרך כלל יחלקו את הנכס חצי חצי, אך ישנם גם מקרים בהם היחס הוא לא שווה ושני בני הזוג רוצים הסכם, או רק אחד מהם, תלוי בסיטואציה וברמת ההשקעה של כל אחד מהם.

הסכם בין בני זוג

זוגות אשר מגיעים לייעוץ אצל עורך דין משפחה, טרם הם נישאים, מבקשים לרוב לדעת על אילו הסכמים הם צריכים לחתום טרם ימסדו את הקשר שלהם. המצב בדרך כלל נהיה קצת מורכב כשהם רוצים לרשום נכס שבבעלות אחד מהם או בבעלות שניהם. 

יחסים מתערערים

בני זוג רבים שמגיעים לעניין של ההסכם, פתאום מבינים שהעולם הוא לא כזה פשוט, ושאלטון ג´ון טעה כשאמר שכל מה שצריך זו אהבה. ההתעסקות בכסף ומה יקרה אם הזוג ייפרד גורם לעיתים לחיכוחים מיותרים בין בני הזוג כאשר שניהם לא מרגישים בנוח בסיטואציה. עם זאת, ישנם בני זוג שהסיטואציה די באה להם בקלות והנושא נסגר בתוך מספר דקות.

הסכמי טרום נישואין - לא תמיד הדבר הכי נעם לעשות

לערב הורים

זוגות אשר מגיעים למצב שהם ממש לא מסוגלים להתמודד עם ההסכם, לעיתים נאלצים לערב את הוריהם בכדי שיחתמו על ההסכם אל מול העורך דין משפחה, אשר עורך את ההסכם, שלעיתים יראה לחלק מהאנשים כמו רשימה לקראת טיול מחנאות שעורכים עם החברים הקרובים, מי מביא את המנגל ומי מביא את הצידנית, רק בנכסים והשקעות של שני בני הזוג. 

הליך האישור

להסכם לא יהיה תוקף, אם הוא לא יאושר בהליך מסודר אל מול בית המשפט לענייני משפחה, אשר יבדוק אם בני הזוג מודעים לנוסח ההסכם והאם הם מסכימים לו. ההסכם יכלול את רצונם של שני הצדדים עם התפשרויות כמובן בחלק מהמקרים, מפני שמבלי שידעו להתפשר, אין אפשרות לערוך הסכם שכזה.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכמים לפני הנישואין
סגור