מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מיסים על דירה בגירושין
מגזין משפחה

מיסים על דירה בגירושין

זוגות רבים רוכשים דירה כשהם חוצים את הגשר שנקרא חיי הנישואין. זוגות רבים מנסים לרכוש דירה שתהיה בבעלותם, בכדי לנהל אורח חיים תקין ונורמלי. והיה וחיי הנישואים עלו על שרטון, נשאלת השאלה כיצד מחלקים את הרכוש?
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/10/2013
  • |
  • 16:13
  • |
  • 2240 צפיות

זוגות אשר מחליטים למסד את הזוגיות שלהם ולהתחתן, יודעים שעומד בפניהם יעד אותו הם אמורים להשיג והוא לרכוש דירה, שתשמש אותם ואת ילדיהם לעתיד, ואולי גם את משפחותיהם ביום מן הימים. לאחר רכישת הדירה למעשה רוב הזוגות צריכים לעמוד בתשלומי משכנתא וכדומה, וגם לתחזק את חיי הנישואים, ואת אורח החיים של ילדיהם הכולל חינוך, חוגים, ועוד. זוגות רבים בישראל לעיתים לא מצליחים לשרוד בחיי הנישואים ומחליטים להתגרש. במקרה כזה, מה צריך לעשות עם הדירה? ואילו מיסים יחולו עליה?

מעבירים דירה - לא תחוייבו במס
לעיתים יש עיקולים אשר מוטלים על הדירה, ומאוד מקשים על ההעברה אך במקרים אחרים כאשר אין עיקולים וההעברה ניתנת לביצוע, צריך לבדוק מה הפרוצדורה. עם זאת, אם הזוג מחליט להתגרש ולחלק את הדירה, למשל הם לא יצטרכו לשלם מס של מקרקעין, מפני שהחוק מגן על העברה ללא תמורה ואינו מחייב את ההעברה במס. בכל מקרה, עדיף להתייעץ עם עורך דין לדיני משפחה אשר בקיא בנושא.
מתגרשים? לא תחויבו במס על העברת הדירה שלכם

העברת זכויות במקרקעין לבני זוג
ישנו פסק דין אשר יצר תקדים בנושא כאשר מדובר בהליכי גירושין ובהעברה של דירה. העברת דירה בהליך גירושין, כך על פי פסק הדין, לא ייחשב בחוק כמכירה או כפעולה במקרקעין ועל כך לא יחוייבו במס. כלומר, הדירה לא תעבור מיד ראשונה ליד שנייה וכדומה. 

זאת כאמור אם הדירה תעבור לאחד מבני הזוג או לילדיהם, זה על אותו תקן. על כן, דירה שהועברה עם פסק דין של גירושין, היא לא תחוייב במס שבח ולא במס רכישה וגם לא במיסי מקרקעין.

ידועים בציבור – אותו דין?
נשאלת השאלה, האם למרות שהסעיף אינו חל כלל על ידועים בציבור ומקרים של פרידות ביניהם, האם הסעיף בחוק יחול גם עליהם? ובכן, התשובה היא שממש ממש לא. ידועים בציבור שנפרדו ואמורים לחלק ביניהם את הרכוש, הוראות המס יחולו עליהם – ועוד איך. 

באחד מפסקי הדין בבית המשפט העליון הוכרעה הסוגיה כאשר הוחלט שהסדר חברתי של הליכי גירושין לא יחול על זוג שמוגדר כידועים בציבור, ועל כן במקרה של מעבר דירה יחוייבו במס. אך עם זאת, על בני הזוג יהיה לחלק את הרכוש.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מיסים על דירה בגירושין
סגור