מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » ועדה רפואית לנפגעי עבודה
מגזין נזיקין

ועדה רפואית לנפגעי עבודה

על מנת לקבוע מה הם אחוזי הנכות של אדם מתאונת עבודה שקרתה לו, עליו לעבור בדיקות ולקבל חוות דעת מפי המומחים בועדה הרפואית בתחום נפגעי עבודה. כדי לקבל את חוות הדעת הזו, יש להגיש תביעת גמלת נכות מעבודה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/10/2013
  • |
  • 13:32
  • |
  • 2114 צפיות

מבוטח, אשר נפגע בעבודתו או צבר מחלה מסוימת שמקורה בעבודתו רשאי להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעת הכרה בפגיעה בו כבפגיעת עבודה. במסגרת תביעה זו, יהיה רשאי לקבל גובה מסוים של פיצויים אודות דמי פגיעה על אובדן כושר עבודה מלא עד למכסת זמן התקופה המירבית כפי שקבועה בחוק וכן תשלום של גמלת נכות לאחר שנקבע שיעור הנכות הצמיתה אשר הפגיעה הותירה. לאחר שהפגיעה הוכרה לו כפגיעת עבודה, יגיש תביעה באמצעות עורך דין ביטוח לקבלת גמלת הנכות. 

מה תפקידה של הועדה הרפואית?
תפקיד הועדה הרפואית שבביטוח הלאומי הוא לקבוע מה הם אותם הליקויים שנגרמו בגין עבודתו של אדם במסגרת, מהי דרגת הפגיעה באחוזים ומה דרגת הנכות שלו. לקביעת הועדה הזו ישנה משמעות משפטית וגם כספית, כשהרכב הועדה ימנה ויקבע על פי הרופא המומחה לעניין מטעם המוסד לביטוח לאומי. 
ליווי מקצועי לוועדות רפואיות

הליך קביעת אחוזי הנכות
הועדה הרפואית תבדוק את המסמכים שהציג המבוטח, את תוצאות הבדיקות הקודמות שערך כדי להראות שאלו ליקויים שלא היו קיימים ערב הפגיעה. במידת הצורך, המבוטח יופנה אל רופאים מומחים אשר נבחרו על ידי חברי הועדה. 

זכויות המבוטח בנושא
לאחר שהגיש תביעה לגמלת נכות מן העבודה וכדי לקבוע את דרגת הנכות, יועבר תיק לדיון בועדה הרפואית. בזמן זה יקבע מועד הדיון והמקום בו ייערך. אילו המבוטח אינו יכול להופיע לאותו הדיון, יחויב להודיע על כך למחלקה לועדות רפואיות שמתאמת זאת, ומבעוד מועד. הנוכחים בועדה זו הם מזכיר הועדה הרפואית שאינו רופא אולם הוא נציג של המוסד לביטוח לאומי. מזכיר זה יסביר למבוטח את זכויותיו, ירשום מה הן החלטות הועדה הרפואית וינהל את הפרוטוקול של הדיון. על המבוטח לנצל את הזכות לטיעון שניתנה לו, לאמת את הכנסת כל טיעוניו לפרוטוקול ולהציג כל מסמך אפשרי לחיזוק טענותיו.

עוד כתבות בנושא:

עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ועדה רפואית לנפגעי עבודה
סגור