מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » מחויב במזונות
מגזין משפחה

מחויב במזונות

אדם אשר מחוייב לשלם דמי מזונות לגרושתו, זאת בכדי לשמור על אורך חיים תקין של ילדיו ושילדיו לא יפגעו, משלם את דמי המזונות לתקופה קצובה. מהי התקופה? וכיצד תשלום המזונות נקבע על ידי בית המשפט?
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/10/2013
  • |
  • 15:32
  • |
  • 2146 צפיות

ברוב הליכי הגירושין עולה נושא המזונות לראש סדר היום, מפני שהאב אמור לשלם מזונות לאישה על ילדיהם, זאת בעקבות הסכם אשר נחתם על ידי ההורים טרם התגרשו, ובכדי להבטיח לילד שלא יפגע בגלל החלטת הוריו. בזמן הדיון טרם החתימה על ההסכם נשאלת תמיד השאלה כמה זמן יצטרך הבעל לשלם את המזונות, במטרה לדעת מהו פרק הזמן המדויק שעליו ישלם, אך החשיבה שיש פרק זמן מדויק היא מוטעית.

תשלום מזונות
´חוק המזונות´ חל על מי שיש לו דין מזונות אישי ושהינו יהודי החי במדינת ישראל. כשהאב שואל כמה זמן יצטרך לשלם מזונות, ישנם מספר אלמנטים אשר עליהם יסתמכו במהלך הדיון על תשלום המזונות בין עורכי הדין לדיני משפחה אשר ינסו להגיע לעמק השווה עם הזוג, טרם יוצאים ל´קרב´ בבית המשפט, שלעיתים יכול להיות ארוך ומייגע לשני הצדדים.

בטווח הגילאים
יש טווח גילאים מסויים בו משתנים דמי המזונות, כך למשל אם הילד הוא עד גיל שש, האב חייב לשלם עליו מזונות ללא שום קשר למצבו הכלכלי ולנכסיו. אם הילד הוא בן 6 עד 15, האב בעבר לא היה מחוייב במזונות על ילדיו, אך הרבנות הראשית שינתה את פסק ההלכה והאריכה את התקופה שהאב חייב במזונות לילדיו עד לגיל 15. 
תקופת המזונות - בגילאים מסויימים ובתעריפים מסויימים

ומה הלאה?
מגיל חמש עשרה ועד גיל 18 נטל המזונות לא ירד סופית מהאב, אך הוא יכול להתחלק בנטל ביחד עם האישה, כלומר, ביחס להכנסותיהם. מעל לגיל 18 ועד סוף תקופת הלימודים בתיכון האב ימשיך לשלם אפילו אם הילד עבר את הגיל, זאת בכדי להבטיח שיסיים את לימודיו. לאחר שסיים את התיכון והתגייס לצבא, אין האבא חייב במזונות מפני שהוא יכול לעבוד ולכלכל את עצמו כביכול.

ומה קורה בצבא?
גם בצבא האב ישלם מזונות, אך שליש מגובה המזונות ששילם עד כה ולא את הסכום המלא, זה מכיון שההוצאות בצבא קטנות משמעותית ביחס להוצאות הרגילות, זאת על  פי נתונית שנבדקו.

אולי תתעניינו גם ב:


עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מחויב במזונות
סגור