מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » אחריות פלילית בפשיטת רגל
מגזין חובות והוצל"פ

אחריות פלילית בפשיטת רגל

כאשר עסק מסוים נקלע לחובות, נוסף על הרגשות המעורבים בעניין ישנו הליך סבוך שמטיל על החייב אמות מידה מוגבלות ומיוחדות לכל אורך תקופת השבת החוב וגם לאחריה. המסלול הזה עלול להוביל גם לעבירות פליליות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/10/2013
  • |
  • 15:13
  • |
  • 2024 צפיות

בעבירות פלילים אשר קשורות לנושא הליך פשיטת רגל מתנהלים מעט שונה מאשר בהליך המקובל בפלילים; אילו התרחשה עבירה פלילית בפשיטת רגל, כונס הנכסים או הנושים הם אלו שיזמו את הליך התביעה בבית המשפט, ולא הפרקליטות. ניתן למנות שורה של עבירות נפוצות אפשריות בהליך של פשיטת רגל: עדות שקר, מסירת מידע כוזב או חלקי, אי גילוי נכסים – בזדון, שימוש באמצעי תשלום כמו כרטיס אשראי בניגוד למגבלות שהרשויות הטילו וכפי שהבנק הגדירו – "לקוח מוגבל מיוחד". בנוסף, יכול להיות שיסד תאגיד או שהיה בעל עניין וללא אישורו של בית המשפט לכך.
 
מתי פושט רגל ירצה 4 שנות מאסר?
החוק קובע מספר מקרים שלפיהם אותו פושט רגל שהורשע בפלילים עלול לרצות 4 שנות מאסר. בין היתר, ניתן למנות מקרים כמו אי מסירת מידע, אי גילויו או העלמת נכסים או חובות, מצג שווא על ההפסדים הכספיים בחקירת היכולת ובדיונים, השגת נכסים באשראי – תוך מתן טענת שווא, אילו שעבד או העביר נכס שלא ניתן לשלם בעבורו, אילו לא הציג מסמכים מבוקשים, לא מסר אותם או שהציג מסמכים למטרות מרמה וכן אם ערך עם נושיו הסכם במרמה. 
ישנם מקרים בהם פושט רגל יכול לקבל עד 4 שנות מאסר אם עבר על החוק

הברחת נכסים
אחת העבירות הנפוצות מבין עבירות הפלילים בתהליך של פשיטת רגל או רגע לפני שנכנסים לתהליך הזה היא עבירת הברחת נכסים, ואף ניסיון להבריח אותם נחשב לעבירה פלילית שתוטלנה על המבצעים אותה עבירה פלילית. הסנקציות יכולות להיות סרוב להיענות לבקשות עתידיות בנושא וגם ענישה עד שלוש שנות מאסר. רצוי להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל כדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפני הנאשם. 

עבירות פלילים של הנושים
ישנן עבירות פליליות הכורכות את הנושים בהן, כמו למשל נושה שהעיד על עצמו בשקר כי הינו נושה, נושה שלא ציית לצו פשרה או להסדר שניתן בהליך, נושה שהונה או שרימה או ניסה לכך כדי להציג מידע כוזב או נושה שלא מסר מידע כשנתבקש להעביר. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני עיקולים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עיקולים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אחריות פלילית בפשיטת רגל
סגור