מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » הגבלת רישיון נהיגה
מגזין תעבורה

הגבלת רישיון נהיגה

אחת ההגבלות שנובעות בגין חוב להוצאה לפועל היא הטלת הגבלות על רישיון הנהיגה. היות שלרישיון הנהיגה ישנו תפקיד פונקציונאלי חשוב גם בהתנהלות היום יומית הפרטית או העסקית, המשמעות היא פעמים רבות פגיעה בחופש העיסוק של החייב ובחירות שלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/10/201
  • |
  • 13:52
  • |
  • 2497 צפיות

בנובמבר 2009 נכנס לתוקף בין היתר חוק אשר עניינו הטלת הגבלות על חייב. החל מן המועד הזה, חייבים בהוצאה לפועל הוגבלו גם בהחזקת או בחידוש רישיון הנהיגה ברשותם. אצל חייבים אשר משתמשים בשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל, כדי להראות בפני בית המשפט כי הגבלת החזקת רישיון הנהיגה עלולה לפגוע פגיעה ממשית בעיסוקו של החייב וביכולת שלו לשלם את חובו. בנוסף, ניתן להראות כי רישיון הנהיגה חיוני לחייב עקב נכותו או נכות של בן משפחה התלוי בסיועו. 

מתי רשם ההוצאה לפועל יטיל הגבלה זו?
ישנם שלושה מקרים אפשריים בהם רשם ההוצאה לפועל יטיל על החייב הגבלה אל החזקת רישיון נהיגה; אילו לא ניתן הסבר סביר לסיבת אי התשלום ובתנאי שסך כל החובות מתמצים מעל ל- 500 שקלים חדשים. מקרה שני הוא כשהחוב הוא כלפי בן זוג למעט חוב מזונות שהמוסד לביטוח לאומי גובה, או מקרה שלישי – כאשר החייב הינו בעל יכולת כלכלית אולם הוא משתמט מתשלום החוב ולאחר שחלפה החצי שנה מהמצאת האזהרה כלפי החייב וסכום החוב עול על 2,500 ₪, או שחלפה שנה ממועד המצאת האזהרה לחייב, ואילו החובות עולים על 500 שקלים. 
הגבלת רישיון נהיגה בהוצאה לפועל - יש שלושה מקרים שונים בהם זה יכול לקרות

זוכה המעוניין להטיל את ההגבלה על החייב
זוכה אשר מעוניין להטיל מגבלת החזקת רישיון נהיגה על החייב, יגיש בקשה בכתב לרשם ההוצאה לפועל הכוללת את מספר תיק ההוצאה לפועל, את פרטי החייב או אישור שם החייב בשלושת החודשים האחרונים אם הינו תאגיד. 

חייב המעוניין להסביר צרכו בהחזקת הרישיון 
ביטול ההגבלה יערך אילו החוב נפרע וניתן להוכיח זאת, רשם ההוצאה לפועל ביטל הגבלה זאת מיוזמתו או על פי בקשת חייב וכן במצב בו הותנתה החזקת הרישיון בערובה. מצב נוסף הוא הוכחת הכוונה או ביצוע הפירעון, אם הוא חולק לתשלומים והראה צו תשלומים מתאים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לשלילת רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לשלילת רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגבלת רישיון נהיגה
סגור