מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » ערעור על קצין תגמולים
מגזין נזיקין

ערעור על קצין תגמולים

קצין תגמולים הוא האיש אשר למעשה מחליט האם וכמה אחוזי נכות להעניק לאדם אשר הגיש בקשה כזו או אחרת לביטוח הלאומי ועוד.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/10/201
  • |
  • 15:05
  • |
  • 2217 צפיות

אדם מוכר כנכה על בסיס פגיעה כתוצאה מתאונה או מחלה וכדי לקבל את הזכויות המגיעות לנכים על פי חוק יש להגיש טופס לקצין התגמולים שתפקידו לעיין בכל הממצאים הרפואים ולהחליט לגבי הכרת המדינה בנכות של כל אדם שמבקש הכרה.

במידה והקצין מחליט שיש נכות, בהמשך התהליך נערכת ועדה רפואית המורכבת ממומחים רלוונטים אשר נותנים לבסוף חוות דעת אותה הם מוסרים לקצין התגמולים שמחליט אם וכמה אחוזי נכות יקבל האדם שהגיש את הבקשה. במקרים מסוימים הקצין דוחה את הבקשה ובמאמר זה נסביר על השיקולים בקבלת ההכרה ועל האפשרויות בערעור ההחלטה.

קצין תגמולים
אדם המבקש לקבל הכרת נכות, עליו להופיע מול ועדות רפואיות והצעד הראשון בתהליך הוא הגשת בקשה בטופס לקצין התגמולים שתפקידו למיין את הבקשות ולהחליט על בסיס ממצאים רפואיים את מי להפנות לועדה רפואית, בדומה לועדה רפואית לביטוח לאומי. דחיית הבקשה לא תאפשר לאדם לפנות לועדות הרפואיות אך יש מספר דרכים ניתן לערער על החלטת הקצין במקרה הצורך. 
אנשים רבים רוצים להכיר בנכות - אך חלקם נתקלים בסירוב בגלל סיבות אלה ואחרות

תנאים להכרה בנכות
אנשים רבים פונים לבקשת אישורי נכות מכיוון שיש לכך הטבות כלכליות ונוחות ולכן יש צורך בהליך בירוקרטי שימיין בין הבקשות ויעניק את התנאים רק למי שזכאי. נשאלת השאלה חוק הנכים- לאן? השלב הראשון לקבלת האישור הוא הגשת תביעה בטופס רשמי לקצין תגמול, שכולל רקע אישי ומצרף אישורים רפואיים ממומחים המסבירים את הבעיה הגופנית. 

אפשרויות לערעור
במקרים מסוימים הבקשה לא התקבלה ולא ניתן לעבור לשלב הבא של הגדרת אחוזי הנכות, אז כדי לוודא שאכן לא נעשתה טעות בשיפוט יש באפשרות התובע לערער על החלטת הקצין ולהגיש בקשה נוספת. אפשרות אחת היא להגיש בקשה נוספת לקצין אם מדובר בטעות, עבירה פלילית או בעקבות הוספת ראיות חדשות. אופציה אחרת היא להגיש ערעור על פי תקני הנכות משנת 1956, תוך 30 ימים מיום דחיית הבקשה

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני ביטוח לאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני ביטוח לאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ערעור על קצין תגמולים
סגור