מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » מיסים באינטרנט
מגזין מיסים

מיסים באינטרנט

חברות רבות מפרסמות את עצמן באינטרנט במגוון תחומים שונים ונשאלת השאלה כיצד יש להטיל עליהן מס, באיזו דרך וכיצד מתכננים את המיסוי על חברות שעובדות באינטרנט כמו למשל גוגל
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/10/201
  • |
  • 14:32
  • |
  • 2024 צפיות

ארגונים שונים קרואים לרפורמה על המיסוי לחברות באינטרנט ולשם כך הציעו תוכנית מפורטת אשר תעזור להרכיב תוכנית מיסוי אחידה לכולם. התוכנית אמורה למעשה לסייע לכל מיני מדינות בעולם לתאם ביניהן כיצד הן מטילות מס על החברות הגדולות באינטרנט ולמעשה להעביר חקיקה שונה בנושא. כמו כן, על המדינות ללכת כגוף אחיד בכדי שהחברות לא יפלו מדינה זו אל מול מדינה אחרת בבוא העת.

התוכניות לחוד
התוכנית למעשה מרכיבה את כל התהליך שצריך לקרות בכדי שהמיסוי יהיה על אותו תקן בכל המדינות. התוכנית כוללת ניסיון למנוע מהחברות התחמקות מהגדרה של מוסד קבוע במדינה, אשר משלם מס יותר גבוה ברוב המדינות, וגם הכנסת כללים חדשים בכדי שיהיה דיווח מלא על הרווחים ולא תהיה הסטת רווחים של החברות שמציגות תצהיר כזב של העברת נכסים וכדומה, וכמובן: שקיפות של החברות בנושא תכנון המס.

תכנון מס של תאגידים לאומיים ורב לאומיים
בכדי שהתאגידים הגדולים לא יצטרכו לשלם מס גדול מדי, הם מצליחים לעקוף את רשויות המס באמצעות עסקאות בין מוסדות וגם העברת הכנסות לחברות אחרות קטנות יותר, וכך יוצא שהתאגיד למעשה משלם מס מופחת ממה שהיה משלם אם היה מדווח על כל הרוויחים שלו בלבד. 
מקלטי מס - מדינות בהן שיעור המס נמוך עד לא קיים

מקלטי מס לתאגידים
מקלטי מס הם מקומות או מדינות אשר בהן שיעור המס הוא נמוך בצורה משמעותית מאוד, לעיתים אין מס כלל במדינות שנחשבות למקלטי מס עבור חברות, כך שאם לדוגמא נסעתם למדינת אנדורה, אין שם מיסוי על כלי הרכב ותוכלו לקנות רכב אותו קניתם בישראל ב-200 אלף שקלים, ב-80 אלף שקלים בלבד באנדורה. כך גם לגבי התאגידים אשר מוצאים במדינות הללו מקלטי מס בכדי למקסם את הרווחים שלהם.

רווחים של חברות אינטרנט
נשאלת השאלה, מה קורה עם חברות אשר מרוויחות הון עתק בישראל בגלל שהן מפרסמות באינטרנט, אך אינן עוסקות מורשות ברחבי הארץ כמו למשל חברת גוגל אשר מכניסה לקופתה מיליוני שקלים בשנה וכמעט אינה משלמת מיסים. זוהי עוד סוגיה על שוקדים עשרות עורכי דין למיסים בכדי לבדוק כיצד ניתן להגיע לעמק השווה בנושא.

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין למיסוי בינלאומי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למיסוי בינלאומי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מיסים באינטרנט
סגור