מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » כל מה שצריך לדעת טרם עריכת צוואה
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

כל מה שצריך לדעת טרם עריכת צוואה

הצוואה היא המסמך שיש בכוחו לייצר הבטחה, כי רצונו של המנוח יתקיים גם לאחר לכתו מן העולם, כשלא יהיה יכול לדאוג לכך בכוחות עצמו. לאור זאת, עולות שאלות שונות בנוגע לכתיבת צוואה או לחליפין – כיצד ניתן לבטל אותה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 23/10/201
  • |
  • 14:49
  • |
  • 1981 צפיות

שלב עריכת הצוואה מגיע לאחר הפעלת שיקולים רבים ומחשבה בדרך כלל, כיון שיש לקחת בחשבון את ההשלכות שיש לחלוקת הרכוש והעיזבון לאחר פטירתו של אדם – גם אם החלוקה אינה תואמת לברירת המחדל שהציב חוק הירושה במדינת ישראל. אדם שנפטר ללא השארת צוואה תקפה וחוקית, עזבונו יחולק על פי מעגלי הירושה מן המעגל הקרוב ביותר של חוג המשפחה מדרגה ראשונה, ואל המעגלים הרחוקים יותר עד אשר יעבור עזבונו לרשות המדינה במידה שלא נמצא יורש על פי התאמת החוק. 

מקרים נפוצים לעריכת צוואה
על אף שההמלצה הגורפת היא שלכל אחד ואחת תהיה צוואה משלו או משלה על מנת שיתבצע רצונם בעיזבון, הרי לא כולם פונים לעורך דין ירושות על מנת להסדיר זאת, כיון שזה כרוך בתשלום מסוים, כמו גם ביצוע תיקונים ושינויים בצוואה. המקרים הנפוצים יכולים להיות חיים משותפים כידועים בציבור, לפני הליך של גירושין ובתהליכי פירוד, כאשר אדם מעוניין להפריד את הירושה מבני המשפחה או לחלקה אחרת מחוק הירושה ועוד.
חובת צוואה להבטחת יציבות השארים שלך

תוקף הצוואה
צוואה תהא תקפה לעד, כל עוד צוואה תקפה אחרת לא תפסה את מקומה. היא אינה מתיישנת ולא חלה עליה הגבלת זמן. תוקף הצוואה יבוטל רק במקרים שבהם אינה עונה על תנאי החוק, כמו למשל במקרים שבהם הייתה השפעה בלתי הוגנת על כתיבת הצוואה, נתגלו בה פגמים טכניים ובית המשפט לא קיבל אותם ובמקרים דומים נוספים.

מתי יש לערוך צוואה חדשה?
לעתים ישנם שינויים בחיים – לטובה או לרעה, אשר גורמים למצווה לרצות ולשנות את ציוויו האחרון. בחלק לא קטן מן המקרים, העיזבון של המצווה גדל – מתווספים נכסים נוספים לידיו של המוריש או שהוא מעדיף לשלול זכות של אדם מסוים מן הירושה מכל סיבה שהיא – לרבות מצב שבו אדם מסוים – יורש – נפטר מן העולם בטרם זמנו של המצווה. 

לקחת בחשבון תגובות של יורשים ואחרים
יש צורך לחשוב כמה פעמים אודות ההשלכות של חלוקת הירושה בין הזכאים. ישנם מצבים, בהם יורש לא יקבל את צוואתו ויסתלק מן הירושה וישנם מקרים הפוכים, בהם אדם שצפה לזכות בירושה ינושל ממנה ויגיש ערעור או יעורר סכסוך ומדון בין היורשים. 

כתבות נוספות בתחום:


עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כל מה שצריך לדעת טרם עריכת צוואה
סגור