מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » חייבה את הבעל בשלום בית על אף בגידתו
אולי תתעניין ב:
מגזין משרד הבטחון

חייבה את הבעל בשלום בית על אף בגידתו

בפסק דין שניתן לאחרונה הפך בית הדין הרבני הגדול את קביעתו של בית הדין הרבני האזורי בבקשה שהוגשה לפתחו לשלום בית על אף כי הוכחה בגידתו של הבעל בפעם השנייה. המאמר שלפניך סוקר מקרה זה
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/10/201
  • |
  • 17:26
  • |
  • 2129 צפיות

העובדות במקרה דנן מספרות על בעל שבגד באישתו במשך שנים רבות. דרך פעולתו לוותה בשקרים רבים לפיהם הוא מתנדב בארגון רפואי בשעות הערב, אלא שבפועל הוא כלל לא התנדב אלא נפגש והתרועע עם נשים אחרות. אישתו אשר חשדה כי זהו המצב, שכרה את שרותיו של חוקר פרטי אשר בדק ואימת את חששותיה. הבעל שחשש מפירוק נישואיו ביקש את סליחתה וביקש להשכין שלום בית. האישה שסלחה וויתרה לו, קיבלה את תביעתו לשלום בית.

סיפור המקרה
כעבור עשר שנים גילתה האישה כי בעלה בוגד בה בשנית תוך אמירת שקרים מרובים על אף ההוכחות המוצקות אשר היו בידיה. האישה הגישה תביעת גירושין לבית הדין הרבני כתוצאה מבגידה זו. הבעל, שהכחיש מכל וכל את הבגידה בטענה כי הוא לא בגד כלל וההוכחות שבידיה של אישתו אינן נכונות, טען כי דווקא אישתו היא שהובילה לגירושין עקב אי היכולת שלה לתת בו אמון והיא איננה מסוגלת לסמוך עליו.
שלום בית על אף הבגידה

בחינת הנישואין ופסיקת בית הדין הרבני האזורי
בית הדין הרבני האזורי שלח את הזוג לייעוץ נישואין במטרה לבחון ולבדוק האם קיים סיכוי להציל את נישואי הזוג ומשקבע יועץ הנישואין כי אין סיכוי לשלום בית, המליץ על התרת הנישואין וכך עשה בית המשפט. לאחר קביעתו של בית המשפט התחרטה האישה וביקשה שלום בית מבעלה וזאת לאור מצבה הרפואי אשר הלך והחמיר, שכן היא הבינה שעדיף לה לחיות עימו כפי שחיו טרם הגשת התביעה ולא להפרד בשלב זה בחייה כמו כן תבעה האישה כי חזרתו של הבעל תהיה בלב שלם תוך רצון אמיתי לשקם את הקשר ומכן ערעורה של האישה לבית הדין הרבני הגדול.

פסיקת בית הדין הגדול בערעור
בערעור לבית הדין הרבני הגדול הפך בית הדין את החלטתו של בית הדין הרבני האזורי ופסק כי זכותה של האישה לתבוע מבעלה שלום בית. עוד נפסק כי אין באמירה זו לחייב את הבעל לשוב פיזית ולהתגורר עם אישתו תחת אותה קורת גג אחת. קביעה זו משמעותה בסיס לתביעות ממוניות כגון מזונות לאישה ואת כתובתה כחוק.

אולי תתעניינו גם בכתבות הבאות:

עורכי דין לגירושין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לגירושין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חייבה את הבעל בשלום בית על אף בגידתו
סגור