מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » החשיבות בשימוש בזכות השתיקה
מגזין פלילי

החשיבות בשימוש בזכות השתיקה

זכות השתיקה הינה זכות נרחבת במשפט הישראלי, היא רלוונטית במגוון תחומי המשפט ובעיקר בכל הקשור להליך הפלילי. המאמר שלפניך סוקר בקצרה את מהות הזכות, היקפה ומידתה בענפי המשפט השונים
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/10/201
  • |
  • 17:40
  • |
  • 2189 צפיות

"סייג לחוכמה, שתיקה" אמרו פעם חכמינו ולא בכדי...לעיתים לשתוק היא מעלה שיכולה להציל אתכם מעונש. הממסד, ובייחוד חוקרים אוהבים מאוד נאשמים שמדברים, משום שניתן להוציא מכך כתבי אישום עסיסיים ולו רק מתוך מה שהבינו הם מתוך מה שאמרתם.  אז מה עושים ואיך שומרים על זכות השתיקה בצורה נכונה?

דעו את זכויותכם- מותר לשתוק מתי?
זכות השתיקה היא אינה דבר מלא בכל מקרה של חקירה אלא נתונה למצב של חקירה בו אכן הנחקר הוא גם חשוד בצורה פלילית. בעת החקירה הראשונית, על הנאשם חלה זכות שתיקה חלקית אך על שאלות בסיסיות של החוקר הוא מחוייב לענות. אך לא כך בעת שהנחקר הופך לחשוד. במצב זה, יש לחשוד זכות שתיקה מלאה והוא אינו חייב לענות על שאלות שעלולות להפלילו או שנכנסות יתר על המידה לצנעת הפרט לדעתו. 
חשוב להכיר בזכות השתיקה

הזכות לעו"ד בעת חקירה
עוד זכות שכדאי להכיר היא העובדה כי מותר שישהה יחד עם החשוד בחדר החקירה עו"ד פלילי.  עורך דין זה יכול לענות בשמכם על השאלות של החוקר או שניתן לבקש בטרם המענה על שאלה מסויימת להיוועץ  עימו לפני מענה לחוקר. העורך דין יוכל להדריך אתכם כיצד לענות ומה לענות. ובכלל באופן כללי, אם זומנתם לחקירה בגין נושא פלילי, מומלץ להיכנס לעורך דין ולהיוועץ איתו כיצד להתנהג ומה לעשות בחקירה באופן כללי. 

לא מדובר בהתחמקות מעונש
חשוב להבין כי זכות השתיקה היא זכות הניתנת לנאשם בזכות ולא בחסד וזאת בכדי שלא יחשיד ויפליל עצמו סתם בגין מעשים שלא ביצע אך השתמע מדבריו כאילו כן ביצע אותם. לא מדובר בהתחמקות אלא בזכות לגיטימית להגן על זכויות הנאשם ומעשיו בפועל למול החוקר ובית המשפט. 


עורכי דין לייצוג משפטי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לייצוג משפטי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החשיבות בשימוש בזכות השתיקה
סגור