מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » זכות השתיקה
מגזין אזרחי

זכות השתיקה

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 2286 צפיות

זכות השתיקה היא בעצם הזכות השמורה לאדם הנמצא תחת חקירה משטרתית בעצם מרגע שנעצר וגם במהלך חקירה, על- מנת שלא להפליל את עצמו – ככל שתשובותיו מול החוקרים עלולות להפלילו. כדי לדעת באיזו דרך כדאי לאדם זה לנקוט, עליו להתייעץ עם עורך דין. במקרים מסוימים ניתנת לאותו אדם הזכות לקבלת שירות מעורך דין ציבורי – על כל נעצר לדעת כי קיימת לו זכות זו, אולם ככל שמדובר בחקירה לצורך הפללתו של אחר, זכות השתיקה אינה שמורה לו. העניין טמון בהבדל בין ההגדרות "עד" או "חשוד".

מהם החריגים לזכות השתיקה?
בעלי דין אזרחי- לא עומדת להם זכות השתיקה, אך יש לו זכות לשמירת חיסיון מפני הפללה עצמית. דחייה של בית משפט לחיסיון באשר לשאלה כלשהי שישאל, תשובתו לא תהיה קבילה במשפטו הפלילי בהתאם לסעיף 47ב´ לחוק הראיות. בנוסף, ישנה חובה להגשת מסמכים בכל אחד מהמקרים הבאים: מסירת מידע על הכנסתו לפקיד שומה, הפקדת מסמכים למס ערך מוסף, מסמכים הקשורים לחוקי מיסוי מקרקעין, וחקירה פומבית לאור פשיטת רגל.

האם סייג לחוכמה – שתיקה?
ראשית, התייעצות עם עורך דין מהתחום שווה זהב. ניתן בהחלט לענות רק על חלק מהשאלות, על אף שהחוקר יכול לנסות טקטיקת הפחדה על הנחקר ולומר לו כי שתיקה – פירושה הודאה. לעתים, כל יום נוסף של מאסר עשוי למנוע את עוגמת הנפש שתעלה לעצור בחודשי מאסר רבים באם יתחיל "לזמר". יתכן ועד ייתן "עדות כבושה" (שכבש את המידע בליבו עד אשר גילה אותה בשלב מאוחר יותר). לעדות כבושה יש משקל מועט ביום הדין רק אם לא ניתן הסבר המניח את הדעת באשר לשתיקתו עד אז.

שתיקה זה זמן
חוקרי המשטרה ידועים בתכונותיהם הערמומיות ובתכסיסים להוצאת המידע הרצוי מפי החשוד. עובדה זו תופרת את תיק החקירות של העצור ומגישה אותו על מגש של כסף לבית המשפט ללא הצורך הכרוך בהבאת ראיות נוספות שיוכיחו את טענתם וחשדם. זכות השתיקה מאפשרת לאותו נחקר להרוויח זמן להיפגש ולהתייעץ עם עורך דין בנושא.

עורכי דין לעריכת כתבי הגנה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעריכת כתבי הגנה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכות השתיקה
סגור