מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » זכות הירושה של בן הזוג
אולי תתעניין ב:
מגזין משפחה

זכות הירושה של בן הזוג

צוואה הינה דרך המלך בכל הקשור בחלוקת רכושו של אדם שנפטר, אך מהי הפרוצדורה לחלוקת הרכוש כאשר לא הסדיר הנפטר את צוואתו? האם בן הזוג הוא היורש הבלעדי של המנוח? המאמר שלפניך מפרט הקצרה על נושא זה
  • מערכת האתר
  • |
  • 28/10/201
  • |
  • 17:47
  • |
  • 1996 צפיות

פעמים רבות, לאחר מותו של אחד מבני הזוג, לא עלינו, מתחילה מלחמת ירושה אשר היא סביב מה מגיע לילדים ומהי זכות הירושה של בן הזוג. ובכן החוק קובע כללים ברורים אבל בעקרון מה שמנחה במרבית המקרים זה מה המנוח הנחה בצוואה שלו.

התייעצות מול עו"ד מתאים
אחת מן העצות הטובות ביותר בענייני ירושה של בן זוג וכיצד לחלק את הרכוש לאחר המוות או באמצעות צוואה, יכול להיקבע בעזרתו של עו"ד לענייני משפחה. עורך דין כזה לא רק רשאי לתת חתימה סופית על צוואה, אלא גם מסייע כיצד לחלק רכוש במקרה שצוואה אינה רשומה בצורה ברורה מספיק או שמא יש איזשהי בעיה בכתיבת הצוואה או בתקפותה החוקית. ישנן סוגים שונים של צוואות בין היתר צוואה הדדית, צוואה בפני רשות, צוואה בעל פה, צוואת שכיב מרע ועוד
האם בן הזוג הוא היורש האוטומטי?

הסכם ממון מגיע לפני צוואה
אחד מן ההסכמים הפופולאריים ביותר כיום, שנעשה עבר בעיקר בין שני בני זוג אמידים במיוחד הוא הסכם ממון. זהו הסכם אשר למעשה מסכם בצורה תכליתית ויבשה את נכסי כל אחד מבני הזוג בטרם נישאו. לפיכך, היות מדובר ברכוש שהיה אישי של אחד מבני הזוג, רק המנוח אש רכוש זה היה שייך לו לפי הסכם הממון, רשאי לקבוע מה יעלה בגורלו. הקביעה כי אוטומטית רכוש זה יעבור לבן הזוג, היא אינה נכונה ולמעשה גם תלויה במה שהוסכם בעת מעמד חתימת חוזה הממון. 

ומה אם אין צוואה?
אם אין צוואה והמנוח הותיר אחריו גם בן זוג או בת זוג וגם ילדים, הרי שעלולים להידרדר למלחמות ירושה מיותרות בגין חוסר החלטה ברורה מי יקבל מה. לשם כך ניתן להיעזר בעו"ד לענייני משפחה שיכול לקבוע בהליך גישור מסודר מה יקבל כל אחד מן הצדדים שהותיר המנוח אחריו ולחסוך לכם את ההגעה המיותרת והמייגעת לבית הדין לענייני משפחה שיגרור אתכם עד אין קץ בדיונים בנושא חלוקת הרכוש. 



עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זכות הירושה של בן הזוג
סגור