מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » ירושה אינה אירוע מס
מגזין משפחה

ירושה אינה אירוע מס

בבואנו לבצע חלוקת ירושה חשוב מאוד לבדוק לעומק את החוק במדבר על תחום זה, עורך דין מיומן המתמחה בתחום יוכל לסייע לכם בחלוקה נכונה ואופטימלית. מאמר זה מפרט תחום זה לעומקם של דברים:
  • מערכת האתר
  • |
  • 31/10/201
  • |
  • 17:15
  • |
  • 2242 צפיות

בשנת 1981 בוטל המס על העיזבון במדינת ישראל, וחוק מיסוי מקרקעין קובע על פי סעיף 4 כי הורשה אינה נחשבת למכירה או לפעולה באיגוד לחוק זה. מכאן, שהעברת דירה או נכס כל שהוא בירושה אין בכך כורך מס, אולם חוסר זהירות וחיפזון לקבלת צו ירושה או לקבלת צו קיום צוואה עלול לגבות מחיר יקר – מלכודת מס. אזרחים זרים רוכשים נכסי נדל"ן בישראל משום שישראל מהווה בעבורם מקלט מס – מס הירושה במדינות אחרות שונות בעולם הוא מס כבד עד אשר היורש עלול להיאלץ למכור את הנכס שירש ולממן את מס העיזבון שקיבל. 

היבטים של מס ערך מוסף
על פי סעיף 2 לחוק המע"מ, כותרתו הטלת מס ערך מוסף ושיעורו על כל עסקה בישראל. הסעיף דורש הגדרה של עסקה – מה היא; נראה, כי כל פעילות עסקית הכרוכה במכר או במתן שירות חייבת היא במס, לרבות מכירה של ציוד ומקרים אחרים בחוק המע"מ. הגדרת "פטירה" אינה כוללת פטירה או הורשה, על כן לא חל אירוע מס כפי תוצאת הפטירה. 
האם קבלת ירושה מחוייבת במס? הדעות חלוקות

מניעת כפל מס
אזרחים זרים בוחרים לרכוש נכסים בישראל משום שלא חל עליהם מס ירושה, ובהשוואה אל מול המסים הכבדים שמשולמים על נכסים שנתקבלו בירושה בחו"ל זה נמצא כמשתלם; לאחר שיערוך ירושה לחלק את כל רכושו בין קרוביו, הצוואה הישראלית לא תחול על נכסים בארץ המוצא שלו כדי שלא לעורר את שלטונות המס הזרים. לכן, היורשים יקבלו דירה הפטורה ממס עיזבון. בחלק ממדינות העולם כן יחול מס עיזבון הזר על נכסים שבישראל. יש לבדוק את האמנה המתקיימת בין המדינות. 

תכנן ירושה נכון
יש לגשת לעורך דין המתמחה בתחום הצוואות והירושה המתמצא בתחום, ולתכנן את הירושה כך שהתשלום בגינה יהיה תשלום מס מינימלי ככל שניתן. הדבר נכון גם בכל הנוגע ליורשים שמעוניינים להסדיר ביניהם את הירושה באופן שונה מכפי שציווה המנוח או לחילופין כאשר לא קבע המנוח צוואה וישנה מחלוקת באשר לחלוקת הירושה בין כלל היורשים – על כן חשוב מאוד לבדוק ולבחון  את הדברים באופן יסודי ומושכל טרם נקיטת צעדים משפטיים כלשהם. 



עורכי דין לצוואות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לצוואות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ירושה אינה אירוע מס
סגור