מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » הקדמת מועד חלוקת עיזבון - אימתי?
מגזין משפחה

הקדמת מועד חלוקת עיזבון - אימתי?

בית המשפט מתיר לחרוג, במקרים מסוימים, מהוראתו של מצווה על פי צוואתו, ולהקדים את המועד שקבע לחלוקה. השאלה העולה לדיון היא מהו הגבול ממנו בית המשפט מוצא לנכון לסטות מהוראותיו של המצווה שמחלק את רכושו – שלו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 3/10/2013
  • |
  • 12:51
  • |
  • 1964 צפיות

אדם רשאי לצוות בצוואתו שיותיר אחריו הנחיות למועד חלוקת הצוואה. השאלה היא, האם מנהלי עיזבון או יורשים יכולים להגיש בקשה להקדמת מועד חלוקת העיזבון? על פי סעיף 107-ד´ לחוק הירושה, רק סמכותו של בית המשפט יכולה לקבוע מה יהיה מועד החלוקה. מאידך, אין הוא קובע תנאים כדי להפעיל את סמכותו זו. ניתן להציע פירושים שונים לחוק, על ידי עורך דין ממולח בתחום הירושה. 

אין מדובר על חלוקת עיזבון מחדש
יורשים רבים מעדיפים ומסכמים ביניהם לחלק את העיזבון באופן שונה מכפי שביקש לעשות זאת המנוח או שלא לפי הוראות חוק הירושה – במיוחד כדי למנוע שותפות בנכס לשנים ארוכות. ישנם עיזבונות כמו למשל דירות שלמות שמחולקות בין האחים וגורמות לסכסוכים עקב כך. לפי חוק המקרקעין, החלוקה בין היורשים אינה נחשבת לעסקה ויש לערוך אותה לפני שיורשים את הדירה כדי שלא לשלם מס על כך, ממש כפי שמנוח היה אמור להיות זכאי לפטור ממס בעודו בחיים.
חלוקת עיזבון על פי רצון המצווה

מנוח יכול לצוות על חלוקת רכוש במועד מסוים
המצווה יכול להורות בצוואתו חלוקת עיזבון רק בהגעת היורשים למועד מסוים ובהתקיים תנאי מסוים. על פי פסיקות קודמות, יש לעשות איזון בין זכות אדם לצוות על חלוקת הרכוש שלו כפי שיראה לו ובין שליטה על היורשים, שנראית כבלתי סבירה.

מתי מראים שמועד החלוקה אינו סביר?
התניות הקבועות בצוואה כפופות לתקנת הציבור. כיון שכך, בית המשפט יבחן זאת באור שיחתור למימוש רצונו האחרון של המצווה. חשוב לקבוע כי התניות של הצוואה תהיינה בטלות אילו ישנה פגיעה חמורה בתקנות הציבור. 

להתייעץ עם עורך דין בתחום
יש להתייעץ עם עורך דין בתחום, על מנת להבין מתי ניתן לבקש את הקדמת מועד החלוקה של העיזבון, כיון שיש להראות קבל בית המשפט שאותה חלוקה מוקדמת נעשתה כדי לתקן עוולת פגיעה בתקנות הציבור. 

כתבות נוספות בתחום:
עיזבון ומנהל עיזבון

עורכי דין לענייני חלוקת רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני חלוקת רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הקדמת מועד חלוקת עיזבון - אימתי?
סגור