מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » הסכנות ברשתות החברתיות ובפייסבוק
מגזין מחשבים ואינטרנט

הסכנות ברשתות החברתיות ובפייסבוק

מעבר ליתרונות הגדולים שיש ברשת בכלל וברשתות החברתיות ובתוך זה גם בפייסבוק, טמונות סכנות לא מעטות – גם אם אלו עדיין לא נחקרו לעומקן אצל ילדים ומבוגרים. בכל מקרה, יש להפנים את צעדי הזהירות המתבקשים, כדי למנוע סכנות חמורות וגדולות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 31/10/201
  • |
  • 17:48
  • |
  • 3553 צפיות

פעמים רבות, ילדים כמבוגרים מתנהגים ברשתות החברתיות כפי שהם מתנהגים באופן רגיל, ו"שוכחים" לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים כדי למנוע סכנות שונות שעלולות להתקיים ברחבי הרשת. הכוח שברשתות הללו יכול להניע התאגדויות של אנשים רבים כפי שנראה בהפיכות הפוליטיות והחברתיות שהתנהלו במזרח התיכון בשנים האחרונות, ומאידך – לגרום לנזקים כלכליים וגם אישיים, כאשר ידוע על מספר מקרים בהם ילדים כמבוגרים ניסו לשים קץ לחייהם בעקבות הצקות והקנטות ברשת. 

אלימות ברחבי הרשת
לאלימות מילולית אין מקום, גם לא באופן וירטואלי. לעתים אי הנראות והאנונימיות עלולות לגרור לגילויי אלימות קשים – בין אם ידוע מי הגורמים שעומדים מאחורי זה או בין אם לאו. כל אלימות ברשת היא אירוע שמחייב דיווח – גם למשטרה. לעתים קרובות נערך מסע הכפשות לאדם או לגורם מסוים, המחייב טיפול משפטי ורצוי להתייעץ עם עורך דין לדיני רשת כדי להבין אילו צעדים יש לנקוט בנושא. 
הידע מונע סכנות באינטרנט

אלימות בין מי שזהותו אינה ידועה
ישנם מכרים ברשת, אשר הרשת מהווה מצע נוח לנקמה עבורם. הם עלולים לפרסם ברשת הפייסבוק כרטיס מזויף אשר פוגע בתדמית ובזהות האישית תוך התחזות, וישנם מקרים שבאותה ההזדמנות מועתקת רשימת החברים של בעל הכרטיס ובאמצעות כך פונים אל אותם החברים במטרה לגרום לסכסוך. אלו מכונים "טרולים" ברשת, כדי לעורר פרובוקציה. 

אלימות בין חברים
ישנם מכרים שעלולים לעלות באופן מזוהה ולנהל על הקיר של המכרים מסע הכפשה. זה זמין למי שמעדיף זאת במקום העלבה שמתרחשת פנים אל מול פנים או בנוסף לכך. במקרים אלו נהוג להוסיף קללות וגידופים – כשהתופעה מכונה גם "השתלהבות" כיון שהיא גוררת לרוב תגובות של בעל הכרטיס ומכריו שלצידו. במקרים אלו יומלץ בין היתר לצלם את העמודים בהם מתנהל מסע ההכפשה ולתעד אותם במקום שאינו נגיש לשאר.

להימנע מפרסומים פוגעי פרטיות
דיני הגנת הפרטיות פעילים במישור האחריות הפלילית והאחריות החברתית. משרד החינוך במדינת ישראל ממליץ שלא ללחוץ על כפתור ה"לייק" במקרים של תמונות שעלולות לפגוע וגם לא להגיב לתמונות מסוג זה או לפרסומים שפוגעים בפרטיות – וזאת על מנת שלא להרחיב את החשיפה להם על ידי קהל נוסף. 

עורכי דין לדיני רשת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לדיני רשת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הסכנות ברשתות החברתיות ובפייסבוק
סגור