מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » מהו הסכם של פשרה בתביעות רשלנות רפואית?
מגזין נזיקין

מהו הסכם של פשרה בתביעות רשלנות רפואית?

פשרה בתביעות של רשלנות רפואית דומה לעסקת טיעון, בה יש לשאת ולתת בין הצדדים באשר לגובה הפיצוי. הדיון הזה נעשה מתוך המנעות מנקיטת הליכים משפטיים מסיבות שונות. אף על פי כן, מסגרת הפשרה עלולה שלא להעניק מענה ראוי לרצונו למצות את הדין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 4/11/2013
  • |
  • 17:58
  • |
  • 2212 צפיות

גם כאשר נראה לעין וידוע כי נעשה נזק כל שהוא שנגרם לאחר או במהלך ניתוח או טיפול רפואי, עדיין יש להוכיח זאת במסגרת מסודרת לתביעת רשלנות רפואית במהלך משפטי אשר נמשך לעתים גם שנים על גבי שנים. כששני הצדדים מבינים כי נעשתה רשלנות רפואית אולם הצדדים לא מעוניינים בהפעלת הליכים משפטיים, ניתן לנסות ולפתור את העניין באמצעות הסכם פשרה עליו דנים, נושאים ונותנים שני הצדדים. אחת הסיבות להסכם פשרה המהיר יותר מדרך המשפט יכולה לנבוע ממצוקתו הכלכלית של התובע ומצרכו למפלט כספי.

הסכמי פשרה שונים בתביעות לרשלנות רפואית
ישנם סוגים שונים בהקשר של הסכמי פשרה במסגרת רשלנות רפואית, וכן מועד כריתת החוזה יכול להשתנות. הצדדים יכולים להסכים לדון רק בגובה הפיצוי ולאו דווקא במהות התביעה – גם אם שני הצדדים מסכימים יחדיו כי אכן התקיימה רשלנות רפואית. במקרה אחר, ניתן לקיים הסכם הן על סכום הפיצוי והן על מהות התביעה ולא יהיה צורך בהליך משפטי שבו התובע מערב את בית המשפט.
קבלת הסכמי פשרה על ידי בית המשפט

לקבל חוות דעת משפטית
רצוי לקבל חוות דעת משפטית מידיו של עורך דין לנושא התביעה כדי לבחור בין ההליכים המתאימים ביותר לאירוע ולרצונו של התובע. תביעת רשלנות רפואית עלולה להפוך להליך של "סחבת" משפטית מייגעת שכרוכה בהוצאות כספיות לא מעטות עבור שירותים של עדים מומחים ושירותים נוספים – בנוסף על העיכוב בהעברת הפיצויים למי שנפגעה יכולתו להשתכר.

ניגודי עניינים של עורך דין בתביעה
בין הלקוח ובין עורך דינו עלולים להתגלע ניגודי עניינים בכל מה שנוגע להסכם פשרה – כאשר לרוב עורך הדין יעדיף את הסכם הפשרה ולא את התהליך הארוך של הייצוג בבית המשפט, ואילו התובע יעדיף לפנות להסכם פשרה בנוגע לפיצויים, ואילו את הליך התביעה באשר למהות הפגיעה לערוך בין כתלי בית המשפט. רצוי להקדים תרופה למכה של ניגוד העניינים בין השניים, ולקבוע אחוז מסוים מכספי הפיצוי. כבר ידועים מקרים מסוימים, בהם התובעים פנו לבית המשפט כדי לתבוע את עורכי דינם שייצגו אותם במסגרת אירועים אלו בהליכים משפטיים אולם התרשלו בעבודתם שלהם. 



עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מהו הסכם של פשרה בתביעות רשלנות רפואית?
סגור