מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » מושגים בדיני זכויות יוצרים
מגזין קניין רוחני

מושגים בדיני זכויות יוצרים

אמנים בתחום המוסיקה, האמנות החזותית, השירה והסיפורת, בתחום האלקטרוניקה, אתרי אינטרנט ובתחומים רבים אחרים חלים דיני זכויות יוצרים. זכויות היוצרים מספקות הגנה שמוענקת לבעלים של יצירה או ליוצר עצמו מפני שימוש בלתי מורשה בה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 5/11/2013
  • |
  • 17:10
  • |
  • 1939 צפיות

בתחום זכויות היוצרים קיימים מושגים לא מעטים שהם היסוד להבנת התחום. ראשית, זכות היוצרים משמעה אינה בלעדיות ליצירה אלא תאפשר לבעלי היצירה למנוע שימושים לא רצויים בה כל עוד הוכיח שהוא בעליה. בישראל לא קיימת חובת רישום פורמלית עבור היצירה על מנת להגן עליה בחסות המדינה, כמו גם במרבית המדינות. 

מה זכויות יוצרים כוללות?
זכויות היוצרים עשויות לכלול שימוש מסחרי ביצירה, לרבות העתקתה, השכרתה, חשיפת יצירה אשר לא פורסמה לפני כן, ביצוע פומבי של היצירה, שידורה או העמדתה לרשות הציבור – כל אלו דורשים את הסכמת בעלי היצירה לפי תנאים מסוימים. כמו כן, אין לערוך יצירה נגזרת – גם אם היא מבוססת על היצירה הקודמת או משנה אותה בתחום התרגום, העיבוד ועוד. היצירות הללו יכולות להיות ספרותיות, מוסיקליות, דרמטיות או אמנותיות – ובלבד שאלו יצירות מקוריות אשר קובעו באופן מסוים.
כל המידע על זכויות יוצרים

הבעלים על זכויות היוצרים
הגדרת בעליה של יצירה נקבעת בסעיף 33 בחוק זכויות היוצרים, כאשר הזכות תהיה שייכת ליוצר. יחד עם זאת, יכולות להתעורר נסיבות בהן זכות היוצרים פוקעת מידי היוצר ועוברת לבעלים אחר – כמו למשל כשהיוצר נתון תחת יחסי עובד – מעביד או יצירות שהוזמנו באופן מיוחד, אלו זכויות שמוקנות למזמין.

האם ישנו כורח בסימן ההיכר לזכויות יוצרים © ?
התשובה ההחלטית היא לא. על מנת שיצירה תהיה מוגנת בזכויות, אין כורח בקיומו של סימן ה- ©, ובאותה מידה אין צורך בסימן אחר. בנוסף לכך, ההגנה לא תהיה תלויה אף ברישום פורמאלי של הזכויות – היצירה ממילא תחסה תחת זכויות היוצרים מזמן שנוצרה – ובתנאי שהיא עונה על תנאי הקיבוע בסעיף 4 לחוק זכויות היוצרים.

משך זמן תחולת זכויות היוצרים
זכות יוצרים תהיה קיימת לאורך חיי היוצר ולאורך 70 שנים לאחר לכתו מן העולם. אין ליצירה קניין נצחי, אולם יש בהגנה הממושכת על הזכויות כדי להניב פירות גם לבני משפחתו ולקרוביו של היוצר מן היצירה. במידה שזכות יוצרים מעורערת ויש מקום לברר באשר להפרה, יש לפנות לעורך דין לזכויות יוצרים שמתמחה בתחום שלגביו בודקים זאת. 

עוד מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני זכויות יוצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני זכויות יוצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מושגים בדיני זכויות יוצרים
סגור