מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » שיתוק מוחין - רשלנות רפואית בלידה
מגזין נזיקין

שיתוק מוחין - רשלנות רפואית בלידה

שיתוק מוחין נקרא גם CP- Cerberal Palsy – פגיעה בעמוד השדרה הצווארי בזמן הלידה שלו או בתקופת החודש הראשון – או השנה הראשונה - לחיי התינוק. הפגיעה היא לצמיתות אולם אופי ההפרעה יכול להשתנות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 6/11/2013
  • |
  • 17:39
  • |
  • 2129 צפיות

שיתוק מוחין הינו הפרעה בהתפתחות המוחית של אזורי המערכת המוטורית הרצונית. ההפרעה הזו עלולה לגרום לקות בתנועה באופן שנותר קבוע לאורך כל החיים ויכול רק להחמיר. מדובר על מקבץ של תופעות אפשריות שנגרמות במהלך ההיריון, בזמן הלידה ולאחריה – אלו תופעות שמלוות בשיתוק הגפיים ובפגיעות אחרות. כ- 3.5 מתוך אלף לידות ילקו בהפרעה זו, כשרמת התפוצה הגבוהה יותר היא אצל תינוקות זכרים. הסיבות להיווצרות ההפרעה נעוצות בגורמים כמו פגות, זיהומים, אוטם, מומים התפתחותיים של המוח, רעלנים שונים, פגיעות כתוצאה מחבלה.

רשלנות רפואית הגורמת לשיתוק מוחין
מעמד הלידה הוא אחד מן המעמדות המשמחים ביותר עבור ההורים, אולם לעתים עלולות להתגלות בעיות בהתפתחות הילד, והחשש העולה מן הממצאים עלול לקשור את התגליות בשיתוק מוחין. שיתוק מוחין, כמו גם פיגור שכלי, יכולים להיות תוצאה של רשלנות במהלך ההריון או במהלך הלידה וגם לאחריה. 
הגדרת שיתוק מוחין כתוצאה מרשלנות

הסיבות האפשריות לגרימת רשלנות רפואית
הסיבות לרשלנות רפואית יכולות להיות בדיקות שלא פוענחו באופן הראוי, אי ביצוע של בדיקה שהיה צורך לערוך כדי לגלות מבעוד מועד פגם רפואי ולטפל בו ועד לרשלנות רפואית במהלך הלידה שיוצרת מצוקה אצל התינוק, דוגמת שיטת יילוד שאינה מתאימה או מוצלחת, אי נוכחותו של רופא מיילד בזמן המחייב זאת, מצוקת עובר שלא מטופלת בזמן ועוד.

רשלנות רפואית בשנה הראשונה שלאחר הלידה
נוטים לייחס את החודש או את השנה הראשונה שלאחר הלידה לתקופה קריטית, שבה חבלה בראש עלולה להביא גם לפגיעה במוח, העלאת חום הגוף לטמפרטורות גבוהות במיוחד עקב מחלה כל שהיא, הדבקות במחלה שפוגעת במוח כמו דלקת קרום המוח ועוד. טיפול מתאים היה יכול למנוע את אלו, אולם טיפול רשלנות או אי חשיפת מקור הבעיה בזמן עלול להניב מצב של רשלנות רפואית. 

איך להוכיח נזק בגין רשלנות רפואית?
מטלתו של עורך דין לרשלנות רפואית היא להשתמש בידע שבידו כדי להוכיח שנתקיימה הפרת חובת הזהירות על ידי הגורם הנתבע – הצוות הרפואי, שישנו קשר סיבתי בין הנזק ובין הפרת חובת הזהירות ויש להצביע ולהראות את היקף הנזק שנגרם. 


עורכי דין לרשלנות רפואית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לרשלנות רפואית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא שיתוק מוחין - רשלנות רפואית בלידה
סגור