מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » חייב מוגבל באמצעים
מגזין חובות והוצל"פ

חייב מוגבל באמצעים

  • מערכת האתר
  • |
  • 1/3/13
  • |
  • 12:10
  • |
  • 3252 צפיות

פעמים רבות, חייב הוא זה שאינו מסוגל לשלם או להמציא פתרונות לחובותיו, אף אם בוצע איחוד תיקים לתיקיו בלשכות ההוצאה לפועל השונות, שכן אז יאלץ לשלם תוספת של 3% בכל חודש לכלל חובותיו. בכלל זה גם מנהלים אשר חתמו ערבות לחברה שהתפרקה, לכן אותו חייב רשאי להגיש בקשה לראש ההוצאה לפועל להכריז עליו כ"חייב מוגבל באמצעים". המשמעות היא איחוד כל התיקים בהוצאה לפועל, חשבון הבנק של החייב יוגבל כמי שחזרו לו 10 צ´קים, ימנע ממנו השימוש בכרטיסי אשראי, לא יוכל להקים חברה לולא אישורו של ראש ההוצאה לפועל ואף שמו יתנוסס ברשימת חייבים מוגבלי אמצעים הפתוחה לעין הציבור כדי להזהיר את הציבור מניהול עסקים עם החייב.

במה מקלה הגדרה זו על החייב?
ההגדרה הופכת את החייב למוגבל באמצעים ותחת הגדרה זו לא יופיעו שוטרים ואנשי הוצאה לפועל מדי יום על מנת לעקל את רכושו. כל ההליכים כנגד המוכרז יעוכבו כל עוד הוא שומר על סטאטוס זה. בנוסף, לא יהיה חייב לשלם לנושה זה בתעדוף על נושה אחר (ולא לאף אחד מהנושים). היתרונות של סטאטוס זה על פני "פשיטת רגל": אותו חייב יכול לבטל את ההכרזה בזמן המתאים לו, כמו כן לא ימונה לו נאמן העוקב אחר פעולותיו הכלכליות, מצד שני - בפשיטת רגל יוכל לקבל לאחר מספר שנים הפטר מחובותיו שהיו קיימים טרם הכרזתו כפושט רגל.

בדיקת יכולת וצו תשלומים סופי
ראש ההוצאה לפועל יקיים לאחר מתן צו ביניים בדיקה בדבר היכולת של החייב להשיב את חובותיו, בין אם על סמך מסמכים שהוגשו לו ובין דרך כל מידע אחר שהוצג לו כולל חקירת יכולת. כאן ישנה הזדמנות לחייב לטעון טענותיו בכתב, ואם ביקש הזוכה חקירת יכולת, ראש ההוצאה לפועל יפעל לקיומה. בכוחו של ראש ההוצאה לפועל לאשר פריסת תשלומים במידה ואין לחייב יכולת לשלם את החובות בטווח הזמן הקצוב.

ביטול הכרזת החייב כמוגבל באמצעים
ראש ההוצאה לפועל עשוי לבטל את ההכרזה על החייב כמוגבל באמצעים אם פרע את חובו או אם הוגשה לו בקשה לכך. ברגע שבוטלה ההכרזה- בוטלו כל החובות הכרוכים בסטאטוס זה. 

עורכי דין לחייב מוגבל באמצעים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לחייב מוגבל באמצעים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חייב מוגבל באמצעים
סגור