מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » האם יש לפטור אב ממזונות ילדו הנמצא במשמורתו?
מגזין משפחה

האם יש לפטור אב ממזונות ילדו הנמצא במשמורתו?

כאשר הילד נמצא במשמורת אצל האם משלם האב לרוב את מזונות בעבור ילדו. אך מה קורה כאשר האב הוא ההורה המשמורן ? האם גם במקרה זה עליו לשלם דמי מזונות? כל המידע על מצב דברים זה במאמר זה:
  • מערכת האתר
  • |
  • 7/11/2013
  • |
  • 18:23
  • |
  • 1913 צפיות

בית המשפט לאחרונה נדרש לפסוק בסוגיה מעניינת למדי שתכליתה- האם אב שהילד נמצא במשמורת אצלו, מחוייב לשלם מזונות למרות שהילד אצלו? הרי תשלום המזונות מלכתחילה נועד בכדי לדאוג לשלומו של הילד ואיכות חייו, שלהם מחוייב האב לדאוג גם כאשר בני הזוג גרושים.

סיפור המקרה בקצרה
בתחילת הליך גירושי בני הזוג הוחלט כי המשמורת על הילד תהיה בידי האם וכאמור על האב לשלם מזונות כנהוג בחוק.  אך כעבור תקופה מסיבות כאלו ואחרות, האם החליטה כי היא מעוניינת להעביר את המשמורת הקבועה על הילד לאביו. או אז החל מאבק כספי שלפיו האב הגיש קובלנה מדוע עליו לשלם דמי מזונות אם הילד נמצא אצלו והוא דואג לכל צרכיו ומחסורו בכל מקרה. מצד שני, אמרה האם כי היא אינה במצב כספי שפיר ולכן המזונות נדרשים גם לה לשם כלכלתה התקינה. 
החוקים הלאים בתחום המזונות

מה החליט בית המשפט בנושא?
בית המשפט קבע כי בסיכומו של עניין, כי אכן יש בטענות האב ממש וכי אכן אם הילד נמצא במשמורת קבועה אצלו ונפגש עם האם לעיתים רחוקות בלבד, הרי שתשלום המזונות הוא בגדר סחיטה כספית בלבד כלפי האישה לשעבר ואין בה ממש כדי לדאוג לכלכלתה או לכלכלת הילד. היות והילד הוא העומד במרכז הסיבה למתן מזונות וכלכלתו נשמרת בעצם העובדה כי אביו מגדל אותו, אפשר לוותר על תשלום דמי המזונות הללו כאמור.

לא תמיד הדין יהיה בעד אחד הצדדים
ראוי לומר שמדובר פה בפסיקה שהיא יוצאת דופן יחסית, שכן בית המשפט לא נוהג להקל ראש בתשלום דמי המזונות  או לוותר עליו חיש מהר. יחד עם זאת, במקרה הנ"ל שבו מדובר על קשר חסר מול האם ואב שמגדל את הילד כמעט באופן סוליטרי, אין ספק מדוע בית המשפט פסק את מה שפסק. יחד עם זאת, קבע בית המשפט כי בשל ההכנסה הנמוכה של האם, בכל פעם שהילד יתארח אצל אימו הוא חייב לשלם לה 300 ₪ בעבור אירוח הילד והדאגה לשלומו שכן היא אינה יכולה להרשות לעצמה תשלומים רבים מדי לטובת הילד. 


עורכי דין לענייני מזונות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מזונות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם יש לפטור אב ממזונות ילדו הנמצא במשמורתו?
סגור