מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » המשמעויות הפליליות של שימוש בסמים
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

המשמעויות הפליליות של שימוש בסמים

שימוש בסמים הפך בשנים האחרונות למכת מדינה של ממש, הפסיקה מחמירה עד מאוד עם המשתמשים בהתאם לעמדת המחוקק. מאמר זה מפרט את כל הנוגע למישור הפלילי והענישה בגין השימוש בסמים והסחר בהם:
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/11/201
  • |
  • 17:27
  • |
  • 2036 צפיות

התמכרות לסמים משמעותה הפשוטה היא פיתוח של תלות בחומר אשר מביא את האדם המשתמש למצב בו נפגעת הפעילות הכימית של המוח באופן המשפיע על פעילות הגוף כולו. הסמים יוצרים תחושה אצל המשתמש של איבוד תחושה, אובדן שליטה ורצון עז לחוות סיפוקים באופן מיידי. ישנם סוגי סמים רבים, כאשר כל סוג משפיע על הגוף באופן שונה ויוצר תגובות שונות. תגובות אלה שנוצרות כתוצאה מהשימוש בסמים עלולות לפגוע הן במשתמש עצמו והן בסביבתו של המשתמש. יתרה מזאת, שימוש בסמים הינו עבירה על החוק בהתאם לכל דין והיא נושאת בחובה ענישה חמורה עד מאוד.

הסדרה חוקית של המלחמה בסמים
בנוסף לפקודת הסמים המסוכנים המסדירה את תחום הסחר בסמים לרבות ייצורו, הכנתו, החזקתו והשימוש בו ישנם חוקים נוספים בדין הישראלי אשר מסייעים למלחמה בשימוש בסמים מדובר ראשית בחוק העונשין הקובע את הענישה על שימוש בסם וכמו כן מסדיר את היבט השידול לשימוש בסם. בנוסף חוק האזנת סתר, המתייחס למצבים בהם יש חשש לשימוש ו/או סחר בסמים וכמו כן חוקים כמו חוק המעצרים, חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, חוק שחרור ממאסר על תנאי ועוד.
משמעות פלילית נרחבת לשימוש בסמים

ענישה בערבות שימוש הסמים
בשנים האחרונות, במטרה למגר את תופעת השימוש בסם, מתייחסת הרשות השופטת לתופעת השימוש בסמים באופן מחמיר ביותר וזאת בעקבות הירידה בגיל המשתמשים והעלייה במספרם. בעת קביעת הענישה למשתמש בסמים יישקלו בבית המשפט פרמטרים שונים לרבות גיל המשתמש, האם מדובר בשימוש או בסחר, סוג הסם בו נעשה שימוש, עברו הפלילי של אותו משתמש, הכמות בה הוא השתמש ועוד. יצויין כי הפסיקה מחמירה עד מאוד עם סוחרי סמים, ובעיקר עם אלה הסוחרים לילדים ו/או בעזרת ילדים. לאחר שישקול בית המשפט שיקולים אלה הוא רשאי לקבוע ענישה מחמירה מאוד לרבות מאסר ממושך.

סיוע עורך דין 
אישום של סחר בסמים או לחילופין שימוש בסמים הינו אישום חמור עד מאוד, אשר עלול לגרר עונשי מאסר כבדים, ועל כן חשוב מאוד להיוועץ בשרותיו של עורך דין פלילי המתמחה בתחום זה. רק סיוע של עורך דין בעל ניסיון יוכל לסייע לכם להתמודד עם אישומים כבדים אלה.


עורכי דין לעברות סמים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות סמים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא המשמעויות הפליליות של שימוש בסמים
סגור