מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » החזר מס תשומות
מגזין מיסים

החזר מס תשומות

החזר מס תשומות מתייחס להחזר ההכנסות במלואן, תוך מתן זיכוי בגין מס הערך המוסף על תשומות אשר שולמו על ידי עסקים אחרים, בשלבי יצור קודמים. העסק יחויב במס על מלוא ההכנסות, וינוכה מעך מע"מ ששולם בשלב מוקדם יותר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/11/201
  • |
  • 17:45
  • |
  • 2470 צפיות

מס התשומות נקרא גם מע"מ התשומות – מדובר על מס ערך מוסף שהמעסיק שילם, מס שהוטל על רכישות או בגין שירותים שניתנו לעסק. זאת, בניגוד למע"מ העסקאות אותו משלמים לקוחות העסק. לעתים קורים מקרים בהם מס התשומות עלה על חיוב שיעור המע"מ של העסק ובכך בית העסק יהיה זכאי להחזרי מס תשומות. בכדי לקבל את ההחזרים, רשות המיסים קבעה הנחיות וכללים תוך חלוקת המקרים לשניים- להחזרים עד לסכום של 18,566 ₪ לחודש, או להחזרים הגבוהים מכך. 

מה עושים בכל מקרה?
במקרה שהחזרי מס תשומות נמוכים מ- 18,566 שקלים חדשים, פונים אל הבנק הרשום לפי התקנות המשתנות תוך פניה מסודרת בצירוף המסמכים הנדרשים לקבלת ההחזר – יש הנעזרים בעורך דין מסים לצורך העניין. במידה שההחזרים עולים על הסכום המדובר, מגישים את בקשת ההסדר למשרד המע"מ האזורי. 

מהו אופן הגשת הדו"ח?
אופן הגשתו של הדו"ח להחזר ייעשה באופן ידני או ממוחשב, על גבי טופס 201 של מע"מ – תוך צירוף טופס 274 לריכוז פרטי חשבונית המס, וטופס מע"מ 271 לריכוז פרטי רשימוני יבוא במקור בלבד, ואלו ימולאו ויחתמו על ידי עוסק או בא כוחו. כל עוד הדו"ח מוגש על ידי מדיה מגנטית (דיסק נשלף או תקליטור) במשרדי המע"מ האזורי בלבד, יש לצרף לכך את כל חשבוניות המס במקור, ובכל חשבונית יש לכלול בנפרד סכום מע"מ גבוה מ- 1,333 ואישור מודפס לכך שהסימולטור מצא כי הדו"ח תקין. ניתן להגיש את הדו"ח גם באינטרנט כל עוד הסכום להחזר נמוך מן הסכום הקובע.
מהם החזרי מס תשומות?

ליקויים בדו"ח
במידה שנתגלו ליקויים בדו"ח ההחזר או במסמכים או במדיה שמצטרפים אליו, המטפל בדו"ח יפעל באחת מן הדרכים הבאות: הדרך הראשונה היא עיכוב של בקשת ההחזר במידה שהדו"ח משודר באמצעות מערכת המחשב ישירות, וכל פרטי החשבוניות שהוא כולל מפורטות בו. הדרך השניה היא העברת הדו"ח לטיפול המחלקה לביקורת חשבונות לפי שיקול דעתו של המוסמך לכך או הממונה. ישנו אולטימאטום גם לבדיקות שלאחר הליקוי – עד שלושים ימים ממועד הגשתו של הדו"ח למעט מקרים מפורטים חריגים. 




עורכי דין לעבריינות מס
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבריינות מס. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא החזר מס תשומות
סגור