מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » כיצד להתמודד עם תפיסת סחורה על ידי המכס
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

כיצד להתמודד עם תפיסת סחורה על ידי המכס

סחורה המגיעה ביבוא עוברת הליך של מכס, כאשר בסופו של תהליך, הסחורה אמורה להיות משוחררת ומותרת. יש לשלם את המס עבור הסחורה, וכיום – אין זה קשה למצוא את גובה המכס וכן את מס הקניה שיוטלו על אותו מוצא מיובא.
  • מערכת האתר
  • |
  • 10/11/201
  • |
  • 17:52
  • |
  • 2962 צפיות

אתר המכס הישראלי מספק שדה למציאת גובה שיעור מס הקניה שיוטל על ייבוא של מוצרים מיובאים מחו"ל. חשוב להבין בכלל זה מהו מס קניה ומדוע הוא גורם משמעותי לחישוב ההוצאה ביבוא סחורה לישראל ממדינה מסוימת. מס הקניה- מוטל הן על סחורה שיוצרה באופן מקומי והן על סחורה מיובאת. היבואן של הסחורה ישלם את מס הקניה בנמל על פי ערך הסחורה – ולכך יש להוסיף את סך מסי היבוא בתוספת שיעור תמ"א – תוספת מכסת אחוזים.

הפרת איסור יבוא
אילו בעל הטובין לא נקט בצעדים שדרושים במכס, הרי שיערך עיכוב טובין שעלול להסתיים גם בהחרמת הטובין, ולכך לא נקבע פרק זמן מוגדר. זאת, אלא אם בעל הטובין ינקוט בפעולה פשוטה; עליו לפנות אל המכס – ויש הנעזרים בכך בעורך דין לעניין זה, בתוך חודש ימים ממועד תפיסת הטובין. עליו להודיע בכך כי הוא תובע את הטובין.
עורכי דין לשחרור סחורות מהמכס

תגובת המכס
במידה שבעל הטובין יפנה בתביעה עבור הטובין, על המכס יהיה לדרוש מבעל הטובין להגיש תביעה לבית המשפט, כדי להשיב את התפוס או לפנות בעצמו לבית המשפט תוך שהוא תובע את החרמת הסחורה. כך, בתוך שלושה חודשים ממועד הגשת התביעה המכס יבדוק האם אכן נחוצה תפיסת הטובין או אם לאו, ובהזדמנות זו כל מי שיש בידו טענות טובות כנגד הליך תפיסת הטובין הזו, יפנה אל המכס על מנת לייתר את ההלך המשפטי. כבר בשלב זה רצוי לבחון את ההליך המשפטי שינוהל מול המכס וישפר את הסיכויים להשיג בחזרה את הטובין. 

מהו הסעיף המפרט לפי החוק את הסיבה לתפיסה?
יש לברר אל מול עמיל המכס מהי הסיבה המדויקת לתפיסת הסחורה במכס – וזאת על פי סעיף חוק רלבנטי. יש לפנות לעורך דין עם סעיף החוק הרלבנטי, כיון שכל סיבה כזו יכולה לדרוש התייחסות שונה. יש להזכיר, כי במידה שהמכס לא פעל לפי ההליך בתוך שלושה חודשים, ולא נקט באחת מן הפעולות המזמנות משפט, עליו להשיב את הסחורה התפוסה לבעליה. אילו כן עשה זאת, יש להגיש את תביעת התובענה להחזרת תפוס בתוך כחודשיים


עורכי דין לענייני מס רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מס רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא כיצד להתמודד עם תפיסת סחורה על ידי המכס
סגור