מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » תושבות לצורכי מס וניתוקה
מגזין מיסים

תושבות לצורכי מס וניתוקה

הזיקה הטריטוריאלית תוחמת את גבולות סמכות המיסוי הישראלית, לפי גבולותיה הגיאוגרפיים של מדינת ישראל אולם רפורמת מס קבעה כי החיוב במס מחושב באופן פרסונאלי. לעתים, לתושבות בישראל לצרכי מס ישנה יתרון פיננסי שיש לקחת בחשבון.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/11/201
  • |
  • 15:00
  • |
  • 1951 צפיות

מדינת ישראל חתומה על אמנות שונות למניעת כפל קנס עם למעלה מחמישים מדינות ברחבי העולם. רב האמנות מבוססות על אמנת מודל OECD. אמנה זו קובעת, כי במצב של כפל תושבות יש להכריע אם אותו יחיד או גורם עומדים במבחן תושב ישראל. זהו מבחן או שורה של מבחנים שידועים גם בשם "שוברי שוויון". אלו מבחנים שמסודרים לפי מדרג שבו קובעים מהו בית קבע עבור אותו גורם או יחיד. גם דירה שכורה יכולה לצורך העניין לשמש כבית קבע לצורך אמנת המס. אילו לאותו הגורם לא מיוחס בית קבע, יראו בו כתושב המדינה בה יש לו אינטרסים ויחסים אישיים וכלכליים הדוקים יותר.

הכנסות מחו"ל
מי שהכנסותיו הן מרווחים שבחו"ל, בית המשפט בוחן את המקרה באופן ממוקד ובלעדי. ישנם אנשים אשר מבחן התושבות מסמן כי מרכז חייהם הוא בארץ, על אף שהעסקים מנוהלים בחו"ל, וישנם מי שפועלים באמצעות עורך דין מיסים כדי להראות שישנה הפרדה מוחלטת בין הפעילות בחו"ל ובין מקום חיי המשפחה או היתדות האחרים שלו בישראל.
מהי תשובות?

מהו מבחן מרכז החיים?
מי שמרכז חייו הוא ישראל, יראה זאת באמצעות מכלול קשריו; הכלכליים, המשפחתיים, החברתיים, ובין אלו עליו להראות מהו מקום ביתו הקבוע, מקום המגורים שלו ושל משפחתו, מקום האינטרסים הכלכליים המהותיים שלו, פעילותו בארגונים שונים ומקום העסקתו ועיסוקו. ישנן עוד חזקות לגבי עניין התושבות; על "מרכז החיים" להיות בישראל בשנת המס, תוך שהות בישראל למעלה מ-183 ימים או שהיה בישראל בשנת המס 30 ימים כשקדמו לשנת המס 425 ימים או יותר בהם שהה בישראל 425 ימים לפחות. 

אפשרות לסבר את אוזנו של בית המשפט
דרושים כלים משפטיים כדי להראות היכן נמצא עיקר החיים של אדם או גורם מסוים, ולפיכך יש להתקשר עם עורך דין מיסים שיש לו ניסיון בתחום. בית המשפט בוחן כל מקרה בנפרד – גם על סמך פסקי דין קודמים בתחום. מכאן, שכל מי שמעוניין להקים עסק שיש לו פעילות בחו"ל, רצוי שיתייעץ עם עורך דין אשר בקיא בעניין המיסוי לצורך העניין. 



עורכי דין לענייני מס הכנסה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מס הכנסה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא תושבות לצורכי מס וניתוקה
סגור