מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משפחה » אבא חרדי, אמא חילונית - היכן יישארו הילדים ?
מגזין משפחה

אבא חרדי, אמא חילונית - היכן יישארו הילדים ?

קביעת משמורות של קטינים בעניין סכסוכי גירושין היא בין הנושאים הנפוצים ב"דיני נפשות". ההכרעה בנושא מחייבת זהירות ורגישות רבה מצד השופט שעוסק בתחום, כשהרעיון המוביל הוא למצוא את טובת הילד ולהביא לפתרון הסכסוך.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/11/201
  • |
  • 15:28
  • |
  • 2080 צפיות

ממש כפי שאמורים להביא לידי פיתרון בין בני זוג שחיים יחדיו, כך גם יש לעשות כשישנם ילדים במשותף, שני בני הזוג פרודים, ולו גם אם הפרידה חלה משום השקפות העולם של השניים או השלכות היוצאות מכך. כשהאבא חרדי והאימא חילונית, על השופט להקפיד על "ברחל בתך הקטנה", להפגין רגישות לגבי הציפיות של כל אחד מן ההורים ולהכריע על פי טובת הילד. גם אם לא נדרש מן ההורים לנהל חיי זוגיות משותפים ברמה השוטפת, הרי שנפלה חובתם להתקשר זה לזה תוך ניהול חיי משפחה תקינים, לפחות כדי למנוע נזק אצל הילד. 

המשמורת והאמונה הדתית
יחד עם הדיון במשמורת לילד והיכן ראוי ורצוי לקבוע את שהותו, דני בשאלת האדיקות הדתית שהתרופפה או התחזקה אצל אחד מבני הזוג. פעמים רבות, הילדים סופגים את הביקורת שההורים מבקרים זה את זה ולעתים גם תופס צד. מכאן, המשמורת המרכזית תקבע מה יהיה אורח חייו של הילד.
משמורות משותפות לזוג ההורים

ערכאות לדיון בתחום זה
ניתן לפנות באמצעות עורך דין משפחה לשתי ערכאות שמוסמכות לטפל בנושא זה בישראל – בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה. בהתאם למטרות ולטיעונים, עורך הדין ידע לאיזו ערכאה לפנות כדי להגביר את סיכויי הזכייה בדיון, ובתנאי שפנה ראשון במסגרת מרוץ הסמכויות. באופן עקרוני בלבד, שתי הסמכויות הללו אמורות לפסוק על פי סעיף 25 בחוק האפוטרופסות והכשרות משנת 1962 – כלומר על פי מסוגלות הורית וטובת הילד. 

מהי אותה "טובת הילד"?
"טובת הילד" אינה נקבעת על ידי סמכות, אלא שישנה חתירה למצב שבו יהיה נשכר מן המצב ולא מופסד, על אף המחלוקת והקרע שבין שני הוריו. "טובת הילד" אם כן הינה השקפת העולם אצל כל אחת מן הסמכויות – ברוח ההלכה או ברוח המשפט האזרחי שמתוקן. למעשה, זוהי גישה בין לאומית, אשר נמדדת לפי מאפייני האישיות של כל אחד מן ההורים, היכולת להפריד בין חוויה לבין צורך הילד, התחשבות ברצון הקטין ובפרמטרים נוספים. 

עוד מאמרים בתחום זה:
משמורת ילדים
אידיאלי: משמורת משותפת
משמורת ילדים


עורכי דין למשמורת
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למשמורת. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אבא חרדי, אמא חילונית - היכן יישארו הילדים ?
סגור