מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מיסים » הקלות מס לתושב חוזר ועולה חדש לישראל
מגזין מיסים

הקלות מס לתושב חוזר ועולה חדש לישראל

רשות המיסים פרסמה בשנת 2013 את ההוראה לביצוע 2/2013, אשר עוסקת בנוהל בקשה לאישור מעמד של תושב חוזר ותיק ושל עולה חדש, לצורך הקלות מס. זאת, במטרה לעודד עליה וחזרה לארץ ישראל.
  • מערכת האתר
  • |
  • 13/11/201
  • |
  • 15:40
  • |
  • 2226 צפיות

בשנת 2003 נערך תיקון 132 לפקודה, בהתאם לרפורמת מס. הרפורמה שינתה באופן מהותי את בסיס המס שמונהג בישראל ואת שיטת המס – שהפכה מטריטוריאלית לפרסונאלית. המשמעות היא שאין הבדל בין מקום הפקת ההכנסה – בין אם בישראל או בעולם, הרי  שתשלום המס נקבע לפי מעמד התושבות של אדם וזה – על פי אוסף של קריטריונים שנבחנים על ידי רשויות המס באמצעות אותה הבקשה. אם לפני תחולת הרפורמה אדם שהיה תושב חוץ היה יכול להפוך לתושב ישראל ולהשאיר בחו"ל נכסים ועסקים מבלי להתחייב לכפל קנס גם בישראל, הרי שכיום תושב ישראל יכול לזכות לשלם מיסים ללא כפל קנס ואף לזכות בזיכויי מס שונים. 

הקלת מס לתושב חוזר ולעולה חדש
בשנת 2008 משרד הקליטה ומשרד האוצר יגבשו תוכנית לעידוד עליה או תושבות חוזרת של בעלי אמצעים ומשקיעים בעלי פוטנציאל פיננסי לשילובם במדינת ישראל כדי לתרום לקידום ולפיתוח המשק בישראל. כדי לקדם זאת, המחוקק הוסיף הקלות מס באמצעות תיקון 168 בעבור עולים חדשים ותושבים חוזרים לתקופות פטור שנעו בין 4-5 שנים בגין ההכנסות השוטפות מחו"ל.
הקלות מס לסוגי תושבים

איך מגדירים עולה חדש או תושב חוזר?
עולה חדש הוא מי שהופך לתושב ישראל לראשונה בחייו, כלומר – מרכז חייו של העולה הפך לראשונה להיות ישראל. תושב חוזר הוא יחיד שבעבר היה תושב ישראל, לאחר מכן היה תושב חוץ לאורך שש שנים, וחזר לבקש להיות תושב במדינת ישראל. מניין שש השנים יספר ליחיד שחדל מלהיות תושב ישראל החל מה- 1 לינואר בשנת 2009 ואילך, כלומר – מי שהפך להיות תושב חוץ לאחר תאריך זה, יהיה יכול לשוב להיות תושב חוזר משנת 2015. 

הטבות המס המדוברות
הטבות המס שניתנות עבור תושב חוזר ותיק או עולה חדש נחלקות למספר מישורים; ינתן פטור במישור הפירותי על הכנסות – אלו יכולות להיות הכנסות ממשלח יד, עסק או משכורת אשר מופקים מחוץ לישראל, או מהכנסות פאסיביות כמו למשל השכרה, ריביות ודיבידנדים, תמלוגים ועוד. ישנם סייגים שונים גם בתחום זה, ורצוי להתייעץ עם עורך דין מיסים במידה שמעוניינים להציג בקשה מסוג הכרה בתושבות חוזרת או בעולה ותיק. 

 מאמרים בתחום:

עורכי דין לענייני מס רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מס רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הקלות מס לתושב חוזר ועולה חדש לישראל
סגור