מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אזרחי » בית משפט לתביעות קטנות
מגזין אזרחי

בית משפט לתביעות קטנות

בית המשפט לתביעות קטנות הוא למעשה מקומו של האזרח הפשוט לצאת כנגד שירותים וחברות באופן פרטני ודרך נאותה לדרוש את אשר מגיע לו. מטרתו של ביהמ"ש לתביעות קטנות הוא להגיע להכרעה מהירה במינימום כסף ובהליך קצר ויעיל שיסייע לו להתמודד במקרה של עוול.
  • מערכת האתר
  • |
  • 14/11/201
  • |
  • 14:36
  • |
  • 2209 צפיות

ביהמ"ש לתביעות קטנות נועד אך ורק למען אזרחים ולתביעות בעיקר מסחריות. לא ניתן להגיש תביעות ייצוגיות דרך ביהמ"ש לתביעות קטנות. היפה בתביעות קטנות, מעבר לעלות היחסית הנמוכה שלהן והעובדה כי ההליך הוא זריז יחסית ולא יותר מדי מטרטר, גם שבבית משפט זה ההכרעה מתקבלת במהירות יחסית.

בימ"ש הזה אינו מחוייב לדיני הראיות
אז מה מאפשר להכרעת הדין להיות מהירה יותר דווקא בבתי המשפט מסוג זה? העובדה כי לשופט יש הרבה יותר סמכות החלטה בכס השיפוט של תביעות קטנות והעובדה כי הוא גם אינו כפוף לדיני ראיות כמו בית משפט השלום למשל. בבית משפט זה, תמונות או אפילו עדות ראיה תהיה קבילה מספיק כדי לקבוע אשמה או פיצוי בגין עוגמת נפש או עבירות שונות. 
תביעה קטנה עורך דין

אין צורך בעו"ד בבית משפט זה
 עוד דבר שעומד לטובת בית המשפט לתביעות קטנות היא העובדה כי אין צורך בעו"ד בכדי לעמוד במשפט והכרעת דין בערכאה זו. כל אדם יכול לייצג את עצמו בתביעה קטנה ולכן יש יתרון בהגשת משפט בערכאה זו שאינה מחייבת בתשלומים עודפים. יחד עם זאת, אם אתם תובעים חברה גדולה, יתכן כי זו תשלח עו"ד ולכן מוטב לפנות בעצמכם לעו"ד לשם התייעצות לפני המשפט בנוגע למה מוטב לומר ומה לא ואלו ראיות ניתן להציג כנגד הצד הנתבע. 
תחומים ספורים שבהן ניתן להגיש תביעה קטנה

לא על כל נושא ניתן לדון בבית המשפט לתביעות קטנות. למעשה החוק קובע מספר סמכויות בהן ניתן לדון בנושא בבית משפט זה, ובמקרים אלו בלבד:
- כאשר מדובר בתביעה אזרחית
- כאשר התביעה היא של אדם פרטי ולא תאגיד
- סכום הפיצוי שנדרש הוא עד לתקרה של 31,000 או שוויו של המוצר הנדון הוא עד ל-30,000 ₪ ובתנאי שלא מתנהל במקביל דיון משפטי נוסף באותו נושא או על אותו מוצר.


עורכי דין לענייני תביעות קטנות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני תביעות קטנות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בית משפט לתביעות קטנות
סגור