מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפטי - עדכוני פסיקה » זוכה מאשמת אי מסירת פרטים בתאונת דרכים
מגזין תעבורה

זוכה מאשמת אי מסירת פרטים בתאונת דרכים

עובדות המקרה מדברות על מצב דברים בו נהג אשר לא הספיק לבלום בזמן בהגיעו לצומת מרומזרת התנגש בעוצמה רבה במכונית שעמדה לפניו ברמזור,
  • מערכת האתר
  • |
  • 17/11/201
  • |
  • 18:08
  • |
  • 2926 צפיות

 בתאונה זו למרבית המזל לא נגרם כל נזק לאף אחד מהנוסעים ברכב וכן לא לרכבים עצמם. מיד לאחר התאונה שוחחו הנהג הפוגע והנהגת הרכב, ואף שוחח הנהג הפוגע עם אביה של הנהגת שרכבה נפגע טלפונית לבקשתה, שיחה בה סוכם, לטענת הנהג הפוגע, כי משום שלא נגרם כל נזק אין צורך להחליף פרטים. אביה של הנהגת שרכבה נפגע, טוען כי על אף שלא נגרם נזק הוא לא סיכם עם הנהג הפוגע על אי החלפת פרטים מזהים. משום אי מסירת הפרטים על ידי הנהג הפוגע הוגשה תלונה במשטרה כנגדו בגין עזיבת מקום תאונה ללא השארת פרטים מזהים.

הופתע לגלות- הוגש נגדו כתב אישום
זמן קצר לאחר קרות המקרה, התבקש הנהג הפוגע להגיע לתחנת המשטרה לצורך חקירה. הנהג הפוגע בחקירתו טען כי כלל לא אירעה תאונה ו/או התנגשות בין שני כלי הרכב וכי סוכם בינו לבין אביה של הנהגת הנפגעת כי לא ימסרו הפרטים כאמור. על אף גרסתו של הנהג הפוגע, הוגש נגדו כתב אישום בגין העבירות הבאות- אי שמירת מרחק, נסיעה בחוסר זהירות ואי מסירת פרטים מזהים. בית הדין לתעבורה אשר בחן את פני הדברים הרשיע אותו בעבירות האמורות.
לגלות כי הוגש נגדך כתב אישום

ערעור על החלטת בית המשפט לתעבורה
הנהג הפוגע בחר לערער לבית המשפט המחוזי על החלטת בית הדין לתעבורה, טיעוניו נגעו לעובדה כי לא הוזמנו עדים התומכים בגרסתו של התובע וכי בית המשפט העדיף את גרסת התובע מבלי להסתמך על ראיה מוחשית כלשהי לצורך כך. ואכן, שופטי בית המשפט המחוזי קיבלו את גרסת המערער בקביעתם כי פסיקה שלא על סמך מיירב העדויות הרלוונטיות למקרה כמוה כקיפוח המערער אשר לא הובאו הראיות מלבד עדותו של אביה של הנהגת שרכבה נפגע אשר כל בר דעת יסכים כי אב יתמוך בגרסת בתו.

פסיקת המחוזי בעניין
בפסיקתו קבע בית המשפט כי המשטרה, בבואה לבצע חקירה של אירוע מסויים, עליה להביא בפני בית המשפט את מלוא הראיות שאספה, כמו כן עליה לנהל את החקירה באופן אובייקטיבי ללא משוא פנים, תוך רצון אמיתי ומוחשי להוציא את האמת לאור. הבאת מצב דברים חלקי לבית המשפט יוצרת עיוות ובמקרים מסוימים עינוי דין.


עורכי דין לענייני עברות תנועה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני עברות תנועה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא זוכה מאשמת אי מסירת פרטים בתאונת דרכים
סגור