מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין נזיקין » האם גם נהג שגרם לתאונה זכאי לפיצויים?
מגזין נזיקין

האם גם נהג שגרם לתאונה זכאי לפיצויים?

על אף ניסיונות לשפר את הרגלי הנהיגה של נהגים בכבישים ואת ההתנהגות על הכבישים, עדיין מהפכת התחבורה האישית יצרה מצב בלתי נמנע הגובה מחיר כבד – מחיר של חיים או מוגבלות פיזית ונפשית לאור תאונות הדרכים. האם הנהג האחראי לתאונה יהיה זכאי לפיצוי
  • מערכת האתר
  • |
  • 19/11/201
  • |
  • 12:04
  • |
  • 1971 צפיות

הנוחות בהנגשת כלי רכב עבור ההמונים יצרה צפיפות על פני הכבישים, התנהגות כביש לחוצה ולעתים גם עבריינית – נתונים אלו ואחרים יצרו מציאות עגומה של תאונות דרכים לא מעטות בכל יום ברחבי הארץ – התנהגות שמסלימה על אף המשמעות שלה – קיפוד חיי אדם. בכל יום, נהגים חדשים נוספים עולים על פני הכבישים, ותרבות הנהיגה הסובלנית והסבלנית נדחקת לפינה. כך, מדי שנה, על כל מיליון הרוגים מתאונות דרכים סביב הגלובוס, ישנם 30 מיליון אחרים שנפצעים מכך.

אשמה – גם אם לא בכוונה תחילה
סביר להניח, כי כל אחד ואחת שנכנסים למכונית אינם מייחלים או מתכננים תאונת דרכים במהלך הנהיגה, אולם ישנן הסחות דעת, חוסר מיומנות במלאכת הנהיגה, מגבלות פיזיות לנהיגה, תנאי דרך בעייתיים, חוסר זהירות או חוסר מזל – כל אלו ועוד עלולים להיות הסיבה לתאונת הדרכים הבאה. חברות הביטוח אמורות להחזיר פיצויים בביטוח מקיף במקרים בהם הרכב ניזוק בתאונה, אולם אז נבדק נושא הגורם לתאונה, ונדרש ייצוג של עורך דין תעבורה לנהג.

פיצוי בביטוח חובה
בביטוח חובה אשר הממשלה מחייבת לדאוג שיהיה תקף בכל רגע ברציפות לגבי הנהגים ברכב, אין מקום לברר מי האשם בתאונה. הנהג והנוסעים ברכב מבוטחים באופן אוטומטי, ויקבלו את הפיצוי מאת הביטוח במידה שיתברר כי נפגעו מן התאונה ויגישו את המסמכים המבוקשים לצורך העניין. 

פיצוי בביטוח מקיף
בביטוח המקיף העניין שונה, כיון שזהו ביטוח בחירה שמבטח את הרכוש. יש בו גם פוליסה לביטוח צד ג´, ושתי הפוליסות הללו אמורות לכאורה לטפל בפיצויי המבוטח שרכבו נפגע בתאונה או שפגע ברכוש של אחר. נאמר כאן "לכאורה", כיון שיש להציג ראיות לכך שקרתה תאונה ואין מדובר בהונאת ביטוח, וכן שישנו מי שאשם בתאונה או מי שנפגע מאחר בה. 
זכות הפיצויים היא זכות מורכבת בעולם זה

מה לגבי פגיעה נפשית?
גם מי שהיה מעורב בתאונת דרכים ונקבע לו "נזק גוף" שבכלל זה ישנו גם נזק נפשי, ניתן לקבל פיצויים בגין נכות נפשית שנקבעה עקב התאונה. אחוזי הנכות הנפשית יקבעו על פי קבלת חוות דעת ממומחה ומבחני הביטוח הלאומי, ובית המשפט יפסוק את הדין בהתאם. 

לקריאה כתבות בתחום


עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנזקים מתאונות דרכים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם גם נהג שגרם לתאונה זכאי לפיצויים?
סגור