מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מחשבים ואינטרנט » האם חיפוש שעשיתם בגוגל נחשב כראיה משפטית?
אולי תתעניין ב:
מגזין מחשבים ואינטרנט

האם חיפוש שעשיתם בגוגל נחשב כראיה משפטית?

מקרים קודמים וידועים בתחום הפלילים בהם עשו שימוש בעובדת חיפוש בגוגל כראיה במשפט משמשים כאבני יסוד למקרים משפטיים אחרים, שבהם יש מקום להשתמש בבסיס נתוני החיפוש על מנת להשתמש בכך בפסיקות דין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 19/11/201
  • |
  • 13:17
  • |
  • 2008 צפיות

כבר בשנת 2010 צפה על פני התודעה העובדה, שבתי משפט עושים שימוש במידע אודות חיפוש של פלוני בגוגל. מידע זה מקבל בבתי משפט ברחבי העולם גם התייחסות של Judicial Notice. גוגל הרי עמדה למשפט בגין סריקת הדואר הנכנס אצל משתמשי ג´ימייל כדי להתאים פרסומות ולבנות פרופיל משתמש אישי. להוציא את המקרה הזה שתלוי בפסק הדין לגבי חוקיות הפעולה, הרי שחיפוש יזום בגוגל, הודעות שנשלחו לחברים וקבצים שנשלחו באמצעות הג´ימייל – יכולים להיסרק על ידי גוגל או המשטרה, לחשוף פרטי מידע אודות המשתמש וכן לשמש כראיות במשפט.

שחזור מידע מדויק אודות המשתמש
המחשב זוכר הכול, עובדה שגם לאחר ניסיון טשטוש הראיות במחשב מקרה רצח בני הזוג מעוז נתגלה מידע ששימש כראיה בתיק הפלילי. עדיין, מוסיפים לומר כי אם אין לאדם מה להסתיר, הרי שאין לו חשש לשימוש במילות החיפוש כדי להעלות ממצאים מפלילים. לבד מזאת, שהחיפוש לא נערך ללא צו שנחתם על ידי שופט. על כן, שוטר לא מורשה לערוך חיפוש במחשב על דעת עצמו.

חיפוש במחשב – כראיה מרכזית
ישנן פעמים בהן החיפוש במחשב יכול לשמש כראיה מרכזית, כמו במקרים של הטרדה מינית באמצעות הצ´אט. ללא מציאת הוכחות מסוג זה, יקשה על המשטרה ועל החוקרים למצוא הוכחות שמצביעות על ביצוע העבירה אשר ממילא התקיימה במרחב וירטואלי. הראיה – תהיה רלבנטית על מנת לענות על שאלת האשמה. העבירה שנעברה והנסיבות לה- אלו ילקחו בחשבון לצורך קביעת חומרת העונש.

טכנולוגיה מתקדמת, ללא ספק
דווקא הטכנולוגיה המתקדמת, ה"נודעת לשמצה" עבור אלו שמעוניינים לשמור על פרטיותם, עדיין יכולה לספק לאנשי המשטרה והחקירות חומר רב ועובדתי אודות משתמש בטכנולוגיות הללו. מיקום המשתמש בכל רגע נתון, המיילים, הפייסבוק והרשתות החברתיות יכולים להעניק יותר פרטי מידע מאשר מצלמת אבטחה, כשמידע זה לעתים קרובות יכול להיות מופרך.
מנועי החיפוש אוספים מידע על הגולש שיכול לשמש כראיה

הזכות לפרטיות
החוששים מפגיעה בפרטיות להתייעץ עם עורך דין לגבי הזכות לפרטיות – ולבדוק האם הופרה, כלומר – האם הגורמים שהשתמשו בראיות אלו אכן עשו זאת באופן חוקי ומותר. לעתים, גם מעסיקים מפעילים מעקבים אודות עובדים כדי לבדוק אם מטרת העבודה מבוצעת או לא. במידה שמעקב זה חוקי, הרי שניתן יהיה להשתמש גם בכך כראיה בבית המשפט.

לקריאת כתבות דומות 

עורכי דין לענייני פרטיות באינטרנט
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני פרטיות באינטרנט. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא האם חיפוש שעשיתם בגוגל נחשב כראיה משפטית?
סגור