מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » באילו מקרים יקבע ביהמ"ש אי הרשעה בפלילים?
מגזין פלילי

באילו מקרים יקבע ביהמ"ש אי הרשעה בפלילים?

בית המשפט מוסמך במקרים מסוימים להמנע מהרשעת נאשם בדין, או לבטל הרשעה של נאשם, לפני גזירת דינו. בפעמים כאלו, נבחנות דרכים חלופיות בהן "ישלם" הנאשם אם יש בכך צורך או שהתנהגותו תיבחן לאורך תקופה מסוימת.
  • מערכת האתר
  • |
  • 21/11/201
  • |
  • 17:23
  • |
  • 1982 צפיות

אנשים שנאשמו בעבירה פלילית אולם יש להם עבר פלילי נקי, יכולים להיחלץ ממצב בו נאספו נגדם מספיק ראיות לאור החקירה כדי להוכיח את האשמה, גם אם ישנו אינטרס ציבורי להגיש את כתב האישום הפלילי. כדי שלא להרשיע את הנאשם בפלילים, אמורים להצטבר שני תנאים; ההרשעה עלולה לפגוע באופן חמור בשיקומו של הנאשם, וכן סוג העבירה יאפשר ויתור בנסיבות המקרה על ההרשעה אולם לאו דווקא על הענישה. 

אי הרשעה לנוער
נושא המנעות מהרשעה בפלילים של נוער הוא נושא רגיש יותר, ותוכנו קבעו בין היתר בסעיף 22 בחוק הנוער. האמור שם הוא שליחת הנער אל קצין מבחן אשר יערוך לו תסקיר לפני הרשעתו בדין. לאחר שבית המשפט מקבל לידיו את כתב התסקיר המתייחס לשאלת ההרשעה או אי ההרשעה, בית המשפט יתחשב בזאת ויגזור את הרשעתו ואת עונשו של הנער.
הרשעה בפלילים- בהתאם לכללים!

מהי משמעות אי ההרשעה?
כאשר נמנעים מהרשעתו של פלוני בדין, הרי שמעניקים לו הזדמנות שניה כדי לשקם את חייו, על פי השיקולים שבית המשפט מצא לנכון. גם אם בית המשפט קבע לנאשם את אשמתו במיוחס לו, ההרשעה תופיע ברישום הפלילי של המשטרה בלבד ולא במרשם הפלילי, והמידע יהיה חשוף למספר מצומצם מאוד של גורמים. מכאן, שאותו נאשם שלא הורשע יכול לקבל למעשה גיליון "נקי" של הרישום הפלילי.

חתירה לאי הרשעה
על אף שניתן למחוק רישום פלילי בחלוף תקופת ההתיישנות של התיק (כל מקרה לגופו), הרי שאי הרשעה היא הדרך המהירה ביותר שמקצרת תהליכים, ואליה רצוי לחתור מלכתחילה. מסיבה זו, יש להתייעץ עם עורך דין פלילי ולמצוא את הקו האסטרטגי המתאים למקרה. 

חשיבות בחירתו של עורך דין
לכל נושא ישנו עורך דין שיתאים גם בתחום הפלילי, שנחלק לתחומי דיון שונים – עבירות מין, עבירות סמים, דיני רשת, סחר בנשים, עבירות הונאה ומרמה, עבירות המתה, עבירות צבאיות, אלימות ועוד. כמו כן, במידה שמדובר על קטינים, נדרש עורך דין בעל ידע והתמחות בתחום בני נוער. התמחות בתחום המתאים תוכל להוביל להצלחה של התהליך המשפטי בין אם זו תביעה או הגנה. 



עורכי דין לעבירות רכוש
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעבירות רכוש. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא באילו מקרים יקבע ביהמ"ש אי הרשעה בפלילים?
סגור