מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » הכיצד יכול ערב להתגונן בפני תביעה בנקאית?
אולי תתעניין ב:
מגזין מסחרי

הכיצד יכול ערב להתגונן בפני תביעה בנקאית?

ערבים שבעבר חתמו על חוזה ערבות לחברים, לבני משפחה ולעמיתים לעבודה למשל והופתעו לגלות שכעת עליהם לממש את חובת הערבות עלולים לעמוד בפני תביעה בנקאית לחוב אילו אינו משלם את מחויבותו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/11/201
  • |
  • 17:47
  • |
  • 1845 צפיות

חוק הערבות נועד להגן על ערבים שעומדים בפני המחויבות לשלם חובו של אחר. החוק מחלק את סוגי הערבים על פי סוג ההפרה שנעשתה כלפיהם בזמן שחתמו על הסכם החוב. יתכן, כי אילו היו מספרים פקידי הבנק לאותם הערבים אודות תנאי הערבות, לא היו מסכימים אלו מלכתחילה להיות ערבים לחוב. במקרים מסוימים, אותו בנק במפגיע מנסה ללכוד את אותם הערבים ברשתו, ובשל כך אין הפקידים חושפים את מלוא האינפורמציה לגבי כן .

ערב יחיד
ערב יחיד יהיה ערב לסכום הנקוב בחוזה הערבות. אילולא נקוב בחוזה הערבות הסכום הקצוב, ינתן פטור לאותו ערב יחיד על ערבותו. על נציגי הבנק לחשוף בפני ערב יחיד את הסכום שבין הנושה לחייב, את שיעור הרבית השנתי תוך הבאה בחשבון של רבית דרבית לפי מועד הפרעון וכן את תקופת החיוב – ובה סכומי הפרעון לקרן ושל הרבית ומועדי הפרעון.

ערב מוגן
ערב מוגן הינו מי שאינו תאגיד, אולם זו אינו בן זוגו או שותפו של החייב – גם אם זו שותפות רשומה או שאנה רשומה. אילו החייב הינו תאגיד, לא יחשב כערב יחיד גם אם הינו בעל עניין בתאגיד. ערב מוגן יכול להיות ערב יחיד לפי תנאים שונים – כמו למשל עד לסכום 60,000 שקלים או עד ל- 500,000 ₪ ובלבד שזה לזכות רכישת זכויות בדירת מגורי החייב, הוריו או ילדיו.
התמודדות נכונה בתביעות מול בנקים

הזכות לגילוי מסמכים לפני התגוננות
היות שנתבעים כמו לווים וערבים נמצאים בדרך כלל במצב שאינו מאפשר יצירת לחץ נגדי כלפי תביעת הבנק, עדיין החוק יעמוד לזכותם גם אם אינם מיוצגים או שייצוגם אינו נעשה ברמה המספקת. זכות הטיעון של הנתבעים תוקפד ותישמע באמצעות עורך דין מתאים, וכן ניתן להעביר לנתבע את המסמכים הרצויים לצורך בדיקת חשבונות. 

ערבות מתמדת ללא הגבלת סכום
ערבות מתמדת ללא הגבלת סכום – זהו מצב שאינו נפוץ ורצוי אצל ערבים רבים. למעשה, אילו הערבים היו מודעים לכך שניתן להתפיח את סכום הערבות המושב לכדי ממדי ענק, היו מסרבים לכך מלכתחילה. לרוב, נטל הראיות מוטל על כתפי התביעה שאמורה להראות כי הנתבע חתם ביודעין.  


עורכי דין לענייני בנקאות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בנקאות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הכיצד יכול ערב להתגונן בפני תביעה בנקאית?
סגור