מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין תעבורה » נהיגה ללא רישיון נהיגה - מה העונש?
מגזין תעבורה

נהיגה ללא רישיון נהיגה - מה העונש?

נהיגה בלי רישיון נהיגה היא עבירת תעבורה אמנם, אולם בתי המשפט רואים בעבירה זו זלזול מוחלט בחוק, ונוטלים את הסמכות לפסוק פסילות ממושכות, קנסות כבדים ואף עונשי מאסר.
  • מערכת האתר
  • |
  • 25/11/201
  • |
  • 17:06
  • |
  • 2685 צפיות

על אף שעבירת נהיגה ללא רישיון נהיגה היא אחת מעבירות התעבורה הנפוצות ביותר, היא עדיין נחשבת העבירה חמורה שהענישה עליה כבדה. סעיף 10א' קובע, כי אדם לא ינהג את הרכב המנועי שלו אלא אם בידו רישיון נהיגה לרכב מאותו הסוג. בנוסף, אדם חייב לנהוג בהתאם לתנאי הרישיון אלא אם פוטר מחובת רישיון הנהיגה, במידה שפוטר. ישנן שלוש אפשרויות לכך שאותו אדם נוהג ללא רישיון נהיגה: ראשית, מדובר על אי חידוש של רישיון הנהיגה הקודם, שנית – הרישיון אינו תקף לאותו סוג של כלי רכב בו נוהגים ושלישית – זהו נהג שאין לו רישיון נהיגה כלל. 

מה קורה אילו נהג נתפס נוהג ללא רישיון בכלל?
אדם שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה כלל – כלומר שלא היה לו רישיון נהיגה מעולם, הרי שהוא עובר את העבירה החמורה ביותר – כיון שהוא מהווה סכנה לציבור – מבלי שהוא בקיא בחוקי התנועה. חומרת העבירה הזו גורפת עונש מאסר מקסימלי של שנתיים. נושא המאסר נתון לשיקול דעת של בית המשפט על פי אופן הייצוג של הנתבע על ידי עורך דין תעבורה מטעמו. 
ענישה מחמירה לנוהגים ללא רישיון

נהיגה עם רישיון נהיגה לא מחודש
נהיגה עם רישיון נהיגה שפג תוקפו תיחשב לעבירה טכנית, כיון שלעתים קרובות, גם אם אותו נהג ידע אודות הצורך לחדש את הרישיון לא עשה זאת – עקב בעיות כלכליות למשל, הרי שלפחות הוא נחשב לפחות מסוכן לציבור. שהענישה תהיה לגביו חמורה פחות, או משתנה בהתאם לאורך התקופה שבה לא חודש הרישיון. ישנו פוטנציאל לפסילת רישיון במידה שהתקופה ארוכה ביותר.

נהיגה שהיא ללא רישיון רכב מתאים
כאשר לאותו הנהג ישנו רישיון נהיגה, אולם הרישיון לא תקף עבור אותו סוג רכב שבו הנהג נסע, הרי שבית המשפט רואה בכך עבירה חמורה – כיון שיש בה מסוכנות רבה לציבור; הרי רישיון מסוג שונה מצריך גם הכשרה אחרת מזו שעבר. על כן, הענישה יכולה להיות פסילת רישיון לתקופה ארוכה וזאת בתוספת פסילה על תנאי וקנס. אילו מדובר על עבריין סדרתי, יושם עליו עונש מאסר בפועל בנוסף לכל העונשים האחרים. 


עורכי דין לנהיגה ללא רישיון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנהיגה ללא רישיון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא נהיגה ללא רישיון נהיגה - מה העונש?
סגור