מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים » גישור, בוררות, בימ"ש - מה עדיף ?
אולי תתעניין ב:
מגזין אלטרנטיבות פתרון סכסוכים

גישור, בוררות, בימ"ש - מה עדיף ?

כמות התביעות שמוגשות מדי שנה בפני בית המשפט צורכת ניהול תיקים ממושך שהופך את התהליך למסורבל. עם הזמן נוצרו פתרונות שפותרים מחוץ לכותלי בית המשפט את המחלוקות, ואילו בית המשפט רק מאשר את ההסכמה לכדי פסק דין.
  • מערכת האתר
  • |
  • 26/11/201
  • |
  • 15:58
  • |
  • 1731 צפיות

בני זוג שמעוניינים להתגרש, שכנים שבאו בסכסוך, עובדים ומעבידים ואחרים שמעוניינים לפתור את סוגיית המחלוקת ביניהם על ידי התערבות החוק או גורם שלישי עלולים להיות תלויים במערכת משפט מסורבלת מאוד אשר זנבה מכשיל אותה לעתים בהתקדמותה. פעמים רבות אחד הצדדים חש צורך להגיש ערעור על הפסיקה, מה שמושך את התהליך לאורך שנים נוספות. לצורך העניין נוצרו דרכים "עוקפות בית משפט" כמו בוררות או גישור – כל אחת היא דרך שונה כדי להגיע לתוצאה מכרעת. 
האם בוררות עדיפה על גישור?

מה ההבדל בין גישור לבוררות?
בהליך הגישור הצדדים נפגשים ופורקים את המטען אשר על ליבם – במה ירצו לעשות סדר ושינוי. המגשר מוודא שהמידע כולו סופר באופן חופשי על ידי כל הצדדים ללא קיפוח, כשהצדדים מעלים גם את הדרך לפיתרון לאורך המצב. המגשר מנהל את התהליך ויכול להציע דרכי פיתרון שונות אותם הצדדים יכולים לאמץ על ידי הסכמה מרצון חופשי. במקרה של בוררות, הבורר יפסוק, לאחר ששמע את כל הצדדים, אודות הפיתרון הדרוש לראות עיניו, ויש לכך תוקף של פסק דין חלוט, כלומר- בלתי ניתן לערעור.

איך לבחור את המגשר או את הבורר?
מגשר יכול להיות גם עורך דין ובכך יש לו יתרון על פני מי שעשה הכשרה אחרת ללימודיו האקדמיים. בבית המשפט ישנה רשימת מגשרים על פי נושא ההתמחות שלהם, הניסיון המקצועי שלהם והכישורים – אלו יקבעו על פי אמות מידה על ידי הועדה המייעצת לעניין באישור שר המשפטים. המגשר והבורר – על שניהם להיות הוגנים ומוצלחים בתחום המקצועי שבו דנים. חשוב, ששני הצדדים יסכימו אודות אותו אדם שיכריע את הכף לגבי גורלם. אילו לא הגיעו הצדדים להסכמה ביניהם אודות הדמות המגשרת או הבוררת ביניהם, יפנו אלו לבית המשפט לנהל שם את התהליך. 

פרק זמן מוגבל לניהול התהליך
בבוררות ישנו יתרון מסוים על פני ההליכים האחרים; יש להגיע להסכמה בתוך פרק זמן של שלושה חודשים ממועד תחילת הבוררות. ישנן בוררויות אמנם שנמשכות גם לאורך שנים בשל מורכבות העניין, אולם ניתן לתחום את לוח הזמנים בפרק זמן קצוב, ובמידה שלא מגיעים לפיתרון יש לדון מה יעשה במקרה זה מלכתחילה. 


מגשרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום מגשרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא גישור, בוררות, בימ"ש - מה עדיף ?
סגור