מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » פיצוי כספי בגין הטרדה מינית- חלופה כשרה?
מגזין פלילי

פיצוי כספי בגין הטרדה מינית- חלופה כשרה?

נשים העוברות הטרדה מינית מעדיפות מסיבות שונות לעבור לערוץ מקוצר לטיפול בכך, לקבל מן המטריד פיצוי נכבד על מנת להשאיר מאחור את הפרשה, אולם האם יש בכך כדי לפתור לעתיד את הישנות העניין?
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/11/201
  • |
  • 16:28
  • |
  • 1826 צפיות

מספר הולך ורב של נשים שחוו הטרדה מינית במהלך חייהן ופנו לערכאות משפטיות סיימו את התהליך בהסכמה על סכום כסף נכבד לפיצוי שנקבע בערוץ מקוצר. מעבר לחוויה הקשה, ההטרדה המינית הינה עבירה פלילית שניתן להגיש בגינה גם תלונה אזרחית שמשמעה אפשרות לקבל פיצוי כספי. במידה שזה קרה במקום עבודה והמעביד לא פעל כדי למנוע זאת, גם הוא עלול להיתבע. נפגעת הטרדה מינית תוכל לברר באמצעות עורך דין מיוחד לעניין את אפשרויות הפעולה שלה במישורים השונים.

הגשה של תביעה משפטית ללא קשר לתביעה פלילית
ניתן לנהל את ההליך בשני מישורים מקבילים – בו זמנית. כך, גם אם בית המשפט יפסוק זיכוי לטובת המטריד במשפט הפלילי, הרי שבתביעה האזרחית ניתן לטפל ולהשיג פסק דין ולו רק משום רמת ההוכחה הנמוכה יחסית שנדרש במסגרת זו בהשוואה למשפט הפלילי. במקביל, ניתן להגיע להסכם פשרה מקדים.
פיצוי בעקבות הטרדה- האם זה כשר?

הסכם פשרה על פיצוי כספי
ניתן לערוך ניסיון כדי להגיע להסכם מול הצד השני שבעקבותיו לא יהיה צורך עוד בהעלאת הנושא לפסים של משפט. הזכות שתקבל המתלוננת או המתלונן הוא היפרעות מן המטריד באופן מהיר – תוך תשלום סכום כסף לא קטן ומוסכם בין הצדדים ובתוך כך ימנע הערפל שעוטף את התהליך המשפטי, ומאידך, המטריד ימנע מחשיפתו בהליך. הסכם הפשרה יכול להיערך בכל שלב, גם לאחר הגשת התביעה האזרחית. 

היתרונות של הפיצוי הכספי כתחליף להכרעה במשפט
על אף שמעלים את המקרה לדיון בבית המשפט, בית המשפט עלול לעתים לפסוק גם לטובת הצד המטריד על בסיס המונח לפניו ואיכות ייצוגו של עורך דין מטעם כל צד. בית המשפט מתרשם באופן סובייקטיבי מן האמור וישקלל משתנים שונים במשפט ולכן הכף מעניקה הזדמנות ממילא גם למטריד. קבלת הפיצוי יכולה לשרת את האינטרסים של שני הצדדים תוך חיסכון של חקירות מתישות, מפגש עם המטריד והתלהמות, מתח ולחץ, חשיפה מביכה ותשלומי אגרות שונות לבית המשפט על אף שלא בטוח שזה יגבה מן המטריד בחזרה. היתרונות בכך רבים על החסרונות.


עורכי דין לעברות מין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות מין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא פיצוי כספי בגין הטרדה מינית- חלופה כשרה?
סגור