מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » סם האונס: מה קורה כשאת לא מסוגלת להגיד לא?
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

סם האונס: מה קורה כשאת לא מסוגלת להגיד לא?

סם האונס GHB הינו בעל השפעה חדה בדומה לאלכוהול, ובעקבות שימוש הולך וגובר באותו חומר נשים רבות (בעיקר) נאנסות תוך כך שניטלה מהן היכולת להתנגד כתוצאה משימוש בסם. בבתי המשפט נדונה שאלת ההבדל בין הסכמה ובין חוסר התנגדות.
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/12/2013
  • |
  • 17:19
  • |
  • 2050 צפיות

משנה לשנה שומעים על עוד ועוד מקרים בהם סם האונס מוחדר בלא יודעין למשקה של אדם – לרוב זו אישה, במועדונים ובמסיבות פרטיות כאלו ואחרות. השימוש בכך גובר היות משום יכולותיו של הסם לגרום לאופוריה ולתחושת חשק מיני מוגברת. שילוב סם האונס ביחד עם משקאות האלכוהול יוצרים תמהיל בעל השפעות של בלבול, חולשה, שינה עמוקה, אובדן זיכרון, עילפון ובמינונים מוגברים – יגרמו לתרדמת ואף למוות.

שימוש בסם האונס
הגדרת הסם כ"סם אונס" טומנת בחובה את מהות העבירה שנעשית – אונס, בנוסף לעבירות נוספות אותן עובר האדם שבאופן אקטיבי מחדיר למשקה האלכוהולי את אותו הסם. למעשה, מעורבות כאן סוגיות של שימוש בסמים לצד עבירות מין, ובנושאים אלו רצוי להתייעץ עם עורך דין שיש לו התמחות בשני המקרים הללו גם – יחד. 

למה הכוונה חוסר התנגדות או הסכמה?
ישנו הבדל ברור בפעולה, במשמעות וגם בגזר הדין ובענישה כל עוד מוצאים את ההבדל שבין הסכמה גומרה ואקטיבית שאותה ניתן להוכיח, ובין אי התנגדות – פאסיביות שבה למעשה הקרבן לא הביע התנגדות. בתי המשפט כיום לא מקלים במקרה של טענה שאותו קרבן לא הביע התנגדות. כדי שמעשה לא ייחשב לעבירת מין – חייבת להיות הסכמה אקטיבית על פי חוק. 

ומה אם הבחורה נתנה הסכמתה?
אילו הקרבן נתן את הסכמתו, עדיין הדין מטיל ספק בכך שזו הייתה הסכמה אמיתית. יכול להיות שהיא או הוא הסכימו למעשה המין היות שהיו חלשים מדי כדי להתנגד – לכן יתכן שההסכמה הייתה כפויה. מאותו הצד, עדיין אי הבעת התנגדות אקטיבית לא הופכת את ההתנהגות להסכמה.

אין הסכמה חופשית תחת פעילות סם האונס
לפי מקרים קודמים שביקרו בבית המשפט, אין חשיבות להסכמת הקרבן אילו שרה אותו זמן תחת השפעת סם האונס. מקרה ההוכחה חל על ההגנה, שתיוצג באמצעות עורך דין המצוי היטב בנושא סם האונס ובפסיקות האחרונות בנושא, כדי שיבין את המשמעויות החוקיות של כל צעד אפשרי, ולייצר מצב בו כל צד ממצה את זכויותיו החוקיות – גם על פי אופציות חוקיות בהן ניתן להשתמש – לרבות קבלת פיצוי באופן דיסקרטי. 



עורכי דין לעברות מין
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לעברות מין. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא סם האונס: מה קורה כשאת לא מסוגלת להגיד לא?
סגור