מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » אישום באונס
מגזין פלילי

אישום באונס

זה אף פעם לא נעים כשמאשימים אותך במשהו, זה עוד יותר לא נעים כשמדובר בעבירה פלילית. אך כשמדובר באישום הקשור לתקיפה מינית, ההשלכות הן הרסניות וכמעט בלתי ניתנים להפיכה. האמנם?
  • מערכת האתר
  • |
  • 1/8/2013
  • |
  • 15:38
  • |
  • 2231 צפיות

כשאדם מואשם בעבירת אונס, עוד לפני שהתחיל המשפט שלו, הוא צריך להתמודד עם ההשלכות הרבות הנובעות מהאשמה זו. לעיתים זה כולל הוקעה חברתית ומשפחתית, ולעיתים יתקל הנאשם במגוון תגובות ותדמית שלילית שספק אם אי פעם יצליח להסיר. ישנה נטייה לחשוב שכשאדם מואשם באונס, חרב עליו עולמו, הוא ברגע הופך להיות אדם אלים וחסר כל סימפטיה, שהרוע שוכן בו ומקומו מאחורי סורג ובריח. כל זאת, עוד לפני שהייתה לו ההזדמנות להציג את טיעוניו. הנהלת האתר רוצה להבהיר עוד לפני שאנו ממשיכים, שאנו מתנגדים בכל תוקף ומוקיעים עבירות מין או מעשי אונס ולעניות דעתנו מי שביצע עבירה כזו עליו להיענש.

מהו אונס?
על פי הגדרת החוק, אונס הוא קיום יחסי מין שהושגו במרמה. אמנם ההגדרה נראית הרבה יותר רכה מהאסוציאציה שעולה לנו בראש כשאנו שומעים את המילה ´אונס´, אך זו ההגדרה בחוק לעבירה החמורה.
אישום באונס - לא סוף העולם, עד תום ההליכים

סטיגמה חברתית
אדם שהורשע במעשי אונס יגרר לתהליך שבסופו הוא ככל הנראה ירצה כמה שנות מאסר, אך הנזק החברתי, המשפחתי והתדמיתי הוא כאמור, כמעט בלתי הפיך. אפילו בבית הסוהר ישנה טינה לאנסים, אדם שהוא אנס, מצטייר בפני החברה כאדם חולה, שהרג נפש בעודה בחיים. האסירים בבתי הסוהר יתנכלו לו, וטוב יעשה אם איש לא ידע מדוע הוא יושב בכלא.

לא להסיק מסקנות
משפחות, חברים ומכרים, מקום העבודה או כל אדם אחר הקשור לאיש שמואשם במעשי אונס, כל עוד לא הוכח בבית המשפט שהאיש אכן אנס, לא למהר לשפוט אותו, תנו לו את התמיכה שכן מצפה בפניו הליך ארוך ומתיש בו יצטרך לנסות להוכיח את חפותו. לא כל אישום באונס מדבר על אונס אכזרי כפי שאנו מציירים בדמיון, לעיתים אף מדובר בנקמה, וחורים רבים בעלילה עולים במהלך משפט ואין לדעת איך זה ייגמר.

אולי תתעניין ב:

עורכי דין לענייני הטרדה מינית
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הטרדה מינית. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא אישום באונס
סגור