מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין עבודה » הטרדה מינית בעבודה
מגזין עבודה

הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית יכולה לייצג קשת רחבה של התנהגויות בעלות אופי מיני אשר החוק הגדיר כפסולות. ההתנהגות הזו – יש בה כדי לפגוע באדם כלפיו ההתנהגות הופנתה.
  • מערכת האתר
  • |
  • 27/6/2013
  • |
  • 16:43
  • |
  • 2172 צפיות

עובד או עובדת במקום עבודה עלולים להרגיש הטרדה במקום העבודה, ולעתים קרובות לא לדעת שנעשתה כאן עבירה על החוק. גם כאשר נעשית עבירה מודעת על החוק, היא נושאת לעתים יחס של הסלמה והשלמה, הסביבה שותקת, העובד מצוי במלכוד ואינו יכול לסרב אלא אם יפסיד את מקום עבודתו, ישנו גבול דק מאוד בין גסות רוח לבין מה שנחשב להטרדה מינית ועל כן החוק בא לסייע ולחדד את הסיטואציה. בחוק למניעת הטרדה מינית ישנן חמש הגדרות להטרדה מינית – בו נעזרים עורכי דין כדי להראות בפני בית המשפט שישנה עילה לתביעה.

הטרדה מינית היא מעבר למעשה הפיזי
החוק מקשר בין כוונה חוזרת ונשנית לקיום יחסי מין עם העובד או העובדת ובין הטרדה מינית. זו יכולה להיות גם התייחסות חד פעמית שהיא מבזה את העובד. כל מקרה נבחן לגופו ונבדק באמצעות עדויות וראיות. הטרדה מינית יכולה להיות גם מילולית – ובעיקר שהיא מבזה ומשפילה את אותו עובד. עליו להבהיר למעסיק כי אינו מעוניין באותו מבט, מגע, נשיקה או חיבוק או דיבור. 

מה עושים במידה של סבירות להטרדה מינית
החוק מגדיר הטרדה מינית – מהי, וכיצד יש להתנהל לאחר חוויתה. מקוות עבודה גדולים ממנים אחראי למניעת הטרדות מיניות – ובדרך כלל תהיה זו הממונה על משאבי אנוש בארגון. בארגונים קטנים יותר, ניתן לגשת אל המעסיק ולדווח על כך באופן ישיר. כשזהו המעסיק עצמו, ניתן להגיש תלונה במשטרה. ישנה חשיבות לייעוץ המשפטי שניתן בשלב המקדים לדיווח למשטרה.
החוקים כנגד הטרדה מינית בעבודה ברורים
ייעוץ משפטי בתחום
עורך דין דיני עבודה המתמחה בתחום מניעת הטרדות מיניות, במקום העבודה מכיר את הזכויות של המוטרד, וכן את זכויות המטריד במקום העבודה. עורך הדין ידע להבחין דרך משקפת החוק מתי מדובר על עילה לתביעה ומתי זה מקרה של פרשנות שגויה לחוק.


עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לנפגעי הטרדה מינית בעבודה. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: צפון, שרון, מרכז, שפלה, דרום, ירושלים
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הטרדה מינית בעבודה
סגור