מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין משרד הבטחון » הגנה על הרכוש או טובת המשפחה? עריכת הסכם ממון
מגזין משרד הבטחון

הגנה על הרכוש או טובת המשפחה? עריכת הסכם ממון

הסכם ממון אינו מיועד רק למי שיש ברשותו ממון רב, נהפוך הוא – דווקא מי שברשותו נכסים לא רבים ודאי יהיה מעוניין להגן על הרכוש בכל מאודו, במיוחד בזמן שבו הוא מפרד את התא המשפחתי
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/12/2013
  • |
  • 11:46
  • |
  • 1849 צפיות

הסכם ממון הוא הסכם שנועד לעשות סדר בכל מה שקשור לרכוש, ולמנוע סכסוכים או ויכוחים עתידיים בנוגע לאותו הרכוש שחולק על פי הסכמה. את ההסכם ניתן לעשות בכל שלב שבו נמצאת מערכת היחסים – בין אם לפני נישואין ותוך כדי חלוקת חלל מגורים יחדיו, בין אם במהלך הנישואין או לאחריהם. רצוי להכין אותו מבעוד מועד על מנת לייצר הסכמה ומחשבה מעמיקה בזמן שבו הראש פנוי לחשיבה הוגנת יותר.בזמן אמת, יש מי שמעוניין לנקוט בצעדי נקמה שעלולים לעתים לכבול את האדם השני לאותו גרוש רק משום הדיון המתמשך על הרכוש.

מקרה אחד אינו משליך על השני
ישנם זוגות שמבינים את הצורך של השני להיות מוגן, וישנם זוגות שמייצרים התנגדות לכך – וההתנגדות נובעת לרוב ממי שיש לו פחות רכוש. מכאן, ההגנה יכולה להיות לכאן או לכאן. מכאן, גם כשעורכים הסכם ממון שהוא לפני הקמת בית ומשפחה, יש לקחת בחשבון את העתיד לבוא, ושיכנסו למשוואה גורמים נוספים כמו למשל עוד ילדים. 

למנוע תסכול
התסכול של הצד שמרוויח פחות או משקיע פחות מבחינה כלכלית בבניין הבית המשותף עלול לצוף בזמן הפרידה. הרי בעל הדירה ישאר לעולם בעלי הדירה, אולם אם תהיה חלוקה שווה בהכנסות גם אם הינו מכניס פחות מדי חודש בחודשו. ההסכם גם ימנע אפליה של סחיטת דמי מזונות רבים יותר ממה שמקובל על בן הזוג בעל הממון מבין השניים במקרה של פרידה עם ילדים.
רבים עורכים הסכם ממון בשנים האחרונות

דירת מגורים מלפני הנישואין
כשלבני הזוג ישנה דירה ששייכת כבר לאחד מבני הזוג עוד לפני שהכירו או מלפני הנישואין, נוצר מצב שבו הדירה למעשה לא אמורה להתחלק בין השניים בהסכם הממון, כיון שנרכשה עוד במהלך הנישואין. בשנים האחרונות חלה מגמה שונה בפסיקות בית המשפט, וניתן להכיר בדירה שבה השקיע והשביח אחד מבני הזוג כדירה שלו במשותף. כדי להבין מה רמת החלוקה ביניהם על הנכס, רצוי להתייעץ עם עורך דין בנושא זה, שמתמצא בפסקי הדין האחרונים ויש לו תוכנית אסטרטגית על סמך הניסיון להשגת המטרות והיעדים בהסכם הממון – תוך כדי ראיה נכוחה. 

לקריאת כתבות נוספות בתחום - 


עורכי דין לענייני הסכמי ממון
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הסכמי ממון. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגנה על הרכוש או טובת המשפחה? עריכת הסכם ממון
סגור