מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » מסחור פטנטים
אולי תתעניין ב:
מגזין קניין רוחני

מסחור פטנטים

פטנט הינו ראשית כל מה שקרוי בעגה המשפטית- קניין רוחני. זוהי יצירה פרי מוחו הקודח של ממציא הפטנט אשר מוגנת קודם כל בזכויות יוצרים מבחינה משפטית מעצם היותה מקורית וראשונית. יחד עם זאת, נשאלת השאלה מה קורה אם אדם או ארגון מעוניינים למסחר את הפטנט שלהם?
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/12/2013
  • |
  • 11:48
  • |
  • 1692 צפיות

לא אחת, אנו שומעים על אוניברסיטאות או מכוני מחקר רבים שהגיעו לפטנטים רבים וכעת מעוניינים לעשות עליהם כסף ולהרוויח מהם. מהו הדין בדיוק כלפי מסחור פטנטים? ובכן התשובה תלויה בלא מעט פרמטרים אך בראשם הבנה של כיצד התהליך נעשה ומסחור נכון גם מן הבחינה החוקית והכלכלית של הנושא. חברות רבות מפרסמות או ממסחרות פטנטים לא רק בשל רצון להכנסה כלכלית, אלא גם בשל רצון ליוקרה אקדמית- במקרה של מכללות, תפיסת נתח שוק משמעותי בתחום מסויים ועוד. 

חשוב להקפיד על נושא התגמולים
בעת הכרזה על פטנט ורישומו באופן משפטי ברשם הפטנטים, מומלץ לדעת כי פטנט הינו מקומי ויתפוס אך ורק במדינה בה נרשם הפטנט. במקרה הזה- פטנט בישראל יתפוס על השוק המקומי שלנו בלבד ולא ניתן יהיה להשתמש בהגנת הפטנט כאמור בארה"ב. בנוסף, חשוב מאוד כי בעת רישום הפטנט כל מי שלקחו חלק בפיתוחו יהיו רשומים בו עפ"י אחוזים ובנוסף לסכם את נושא התגמולים. תגמולים הינם תשלומים המגיעים למי שבעלי הקניין הרוחני על הפטנט ומי שפיתחו אותו מלכתחילה ומכרו זכויותיהם בהם. בזכות התגמולים הכסף עבור הפיתוח מגיע גם אליהם וכך כל הצדדים נהנים.
לפטנטים ערך רב ויש לדעת כיצד לסחור בהם

מה חשוב לבדוק בעת מסחור פטנטים
ראשית כל, נקדים ונאמר כי מסחור פטנטים הוא לא עסק פשוט והוא יכול להיות גם מבחינה בירוקרטית מתוסבך למדי. לכן, רצוי מאוד שתצטיידו בעו"ד שאתם בוטחים בו  ושמעורה בתחום זה של הפטנטים. עוד עצה חשובה, היא אם אתם חושבים שלפטנט שלכם יש מקום בינלאומי, כדאי לפנות לעו"ד שיש להם קשור גם לחו"ל ויוכלו לעזור להם לבצע רישום של הפטנטים גם בחו"ל, במקביל לרישום בארץ. ככה תוכלו להוציא את מלוא התגמולים מן הפטנט וגם לקדם את כל העולם ולא רק את ישראל בזכות ההמצאה שלכם. 

לקריאת כתבות נוספות בתחום - 
לרשום פטנטים

עורכי דין לפטנטים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לפטנטים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מסחור פטנטים
סגור