מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין קניין רוחני » ביטול סימן מסחרי עקב אי שימוש, ביטול trademark
מגזין קניין רוחני

ביטול סימן מסחרי עקב אי שימוש, ביטול trademark

סימן מסחרי או כשמו בלועזית TRADEMARK הוא רישום בעל לא מעט כוח לארגון מסויים. הסימן המסחרי למעשה מספק לאותו ארגון שעל שמו נרשם הסימן את הבלעדיות להשתמש באותו סימן ככל שיעלה על דעתו. מי שאינו קשור במישרין לארגון זה וישתמש בסימן זה, צפוי לשלם קנסות ותגמולים בגין השימוש בסימן.
  • מערכת האתר
  • |
  • 9/12/2013
  • |
  • 16:54
  • |
  • 1670 צפיות

אך למרות חוזקו המסחרי של הסימן המסחרי, לא לעולם חוסן. סימן מסחרי אינו מחזיק לעד ולמעשה המחוקק אף הכניס סעיף בתקנות ההכרזה על סימן מסחרי, לפיה ניתן לבטל סימן מסחרי במקרים מסויימים. בין המקרים ניתן לטעון לאי שימוש בסימן, הווי אומר לא היה שום שימוש ציבורי בסימן המוכרז במשך 3 שנים ויותר ולמעשה סימן מסחרי הוא חותמת גומי בלתי מוכרת או פורמאלית של ארגון מסויים. אך עושים הליך כזה של ביטוח טרייד מארק? על כך בכתבה זו.

מדוע בכלל לתת את האופציה לביטול סימן מסחרי?
המחוקק הישראלי החליט שהוא מעוניין לתת את האופציה לביטול סימן מסחרי מתוך הרצון לתחרות הוגנת בשוק הקמעונאי. לעיתים קורה כי חברה מסויימת מכריזה על סימן מסחרי, רק כדי "לסנדל" את מתחריה בשימוש בסימן שלהם או בסימן דומה ולהצר צעדיהם. בכדי למנוע מקרים כאלו ולקיים תחרות הוגנת אשר הנעשה בה קורה בתום לב, החליט המחוקק לשים את סעיף זה בתקנון המסביר מהו סימן מסחרי. 
תחום הסימון המסחרי הינו תחום משפטי מורכס

כיצד מוגשת בקשת ביטול?
כאמור, המחוקק אינו מקל ראש בבקשה לבטל סימנים מסחריים וגם פה יש סיכון בסיקול של תחרות הוגנת ולכן יש להגיש לשם כך בקשה מיוחדת לביטול הסימן המסחרי. בקשה זו חייבת להיות מלווה במסמכים ונימוקים בכובד ראש ומילוי טפסים מתאימים בנושא. גם אז, לא בטוח שבקשתכם תתקבל שכן ביטול סימן מסחרי משמעה לעיתים לגזור חברה מסויימת לפשיטת רגל. לכן, אם ברצונכם לבקש לבטל סימן מסחר, רצוי מאוד להוועץ ראשית כל בבעל ממקצוע  דוגמת עורך דין לדיני מסחר. לפי התקנה כל אחד יכול להגיש בקשה זו. בפועל לרוב מי שמגישים אותה, הם בעלי אינטרסים שונים מתחום המסחר. 

להיכן מגישים את הבקשה?
את הבקשה ניתן להגיש לבית המשפט העליון או לרשם סימני המסחר. בפועל, מרבית הבקשות מוגשות לרשם סימני המסחר משום שמולו ההליך פשוט יותר ואת כל הבלגן של דיונים בבית המשפט בנושא, אנשי הרשם מבצעים. 

לקריאת כתבות נוספות בתחום - 
מהו סימן מסחרי?


עורכי דין לסימנים מסחריים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לסימנים מסחריים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא ביטול סימן מסחרי עקב אי שימוש, ביטול trademark
סגור