מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין מסחרי » מדוע חשוב לדרוש צ`ק ביטחון
מגזין מסחרי

מדוע חשוב לדרוש צ`ק ביטחון

אמנם השימוש בשיק ובשטרות חוב הולך ופוחת כיום, אולם יש באלו שימושים פונקציונאליים חשובים שאלו יכולים למלא, כדי לשמש ערובה לחוב של אדם מסוים או חוב אפשרי עתידי. מימושו של השיק אינו מצריך הגשת תביעה בבית המשפט.
  • מערכת האתר
  • |
  • 11/12/201
  • |
  • 17:51
  • |
  • 2439 צפיות

שיק ביטחון הוא בטוחה, באמצעותה ניתן לפרוע חוב מותנה או חוב ודאי, גם כאשר סכום החוב אינו ידוע מראש. מקבל השיק המחזיק בו לא יעשה בו שימוש ולא ידרוש את פירעונו, אלא אם התרחש אירוע מסוים אשר שני הצדדים הגדירו אותו ככזה הפותח את האפשרות למקבל השיק לעשות כן. זהו אם כן "תנאי מתלה", על פי השפה המשפטית. בשיק כזה ניתן לציין כי הוא משמש כעירבון – ולכתוב על פניו או על גבו "שיק ביטחון" (כך מונעים את מסחורו של השיק והעברתו לצד שלישי) ואפילו לצרף את ההוראות להפעלתו של השיק, שאמורות להיות מוסכמות על הצדדים.

שטר ביטחון – הסכמה בין הצדדים
שטר הביטחון משמש להסכמה בין הצדדים, הסכמה שיכולה לעלות על הכתב כמו למשל בהסכם שכירות בין שוכר למשכיר. במקרים כאלו, רבים דורשים את עיונו של עורך דין חוזים או כל עורך דין אחר שמצוי בתחום, כדי ליישב את ההסכמה באופן הוגן כלפי שני הצדדים- גם אם השוכר גרם נזק לרכוש או אותיר אחריו חובות שנצברו במהלך תקופת השכירות.
מהותו של צ´ק הבטחון

איך ומתי פורעים את שיק הביטחון?
כדי לפרוע את שיק הביטחון אמורים להתקיים שני תנאים או שתי טענות, אותן ניתן לטעון בפני בית המשפט, ולכן בהפעלת שיק הביטחון יש לערב עורך דין. הראשון הוא כי השיק ניתן או מחליף שטר ביטחון – חיובו על פי שטר אינו מוחלט. השני – התנאי שבגינו נוצר חוב ולא שולם – לא התקיים. 

דרגת הביטחון הטובה ביותר עבור המשכיר
אם הערבים היא דרגת הביטחון הנמוכה ביותר – מכיון שאז יש לרוץ אחר עוד אנשים שהתחייבו לאותה הערבות, למצוא אותם ולהכריח אותם לשלם, לאחר מכן ישנה דרגת ביטחון שהיא שטר חוב. שטר החוב אמנם נפרע באופן מיידי בבנק אולם יש לפנות לידי ההוצאה לפועל על מנת לפדות אותו משום שפרטי השוכר הרלבנטיים אינם רשומים עליו. השיק הבנקאי ניתן לחילוט במיידי ללא כל צורך בבירוקרטיה ובהסברים כשהבנק הוא הערב



עורכי דין לענייני בנקאות
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני בנקאות. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: מרכז, שפלה
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא מדוע חשוב לדרוש צ`ק ביטחון
סגור