מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » בקשת מעצר
מגזין פלילי

בקשת מעצר

כל אימת שישנו חשד לעבירה, ניתן להגיש בקשה למעצרו של החשוד בדבר העבירה. המעצר שולל את חירותו של אדם גם אם לא הורשע בדין, ולכן אינה יכולה להיות מותרת או להתקיים בכל מצב.
  • מערכת האתר
  • |
  • 18/12/201
  • |
  • 16:34
  • |
  • 2153 צפיות

מעצר, בניגוד למאסר, הוא שלילת חירותו של אדם עוד בטרם הורשע בעבירה, ועל אף ההיתכנות לכך שלא יורשע בעניין העבירה. מסיבה זו, יש לשקול את חלופת המעצר, וחלופת המעצר יכולה להיות כל אפשרות אחרת מאשר מעצר בבית הסוהר – ופגיעה מצומצמת ככל שניתן בחשוד. למעשה, ניתן להגיש בקשת מעצר גם לפני שהוגש כתב האישום שכנגד האדם, וניתן להגיש את הבקשה לכך גם לאחר הגשת כתב האישום. יש שוני בין שני העיתויים להגשת בקשת המעצר; בטרם הוגש כתב האישום ניתן לעצור אדם לזמן מוגבל בלבד – ל"מעצר ימים". לאחר הגשת כתב אישום, ייעצר "עד תום ההליכים".

הגשת בקשת מעצר לפני הגשת כתב אישום
כאשר אדם חשוד בביצוע עבירה כל שהיא ומעוניינים למנוע ממנו להשפיע על המשך החקירה או מסיבות אחרות, הרי שניתן להגיש כנגדו בקשת מעצר לתקופת זמן מוגבלת. זהו "מעצר ימים" – בו ניתן לעצור עד לשלושים ימים ברצף. כאשר החשוד משוחרר לביתו ונעצר שוב, סופרים מחדש את מניין ימי מעצרו.
מידע רלוונטי על בקשות מעצר

הגשת בקשת מעצר לאחר הגשת כתב האישום
לאחר שהוגש כתב אישום כנגד אדם, ניתן לבקש לעצרו "עד תום ההליכים". המשמעות היא שבית המשפט יעצור את האדם עד שיפסק פסק דין בעניינו, אולם כדי שיעשה כן על בית המשפט להשתכנע בנוגע לחשיבות הנושא. מטרתו של מעצר עד תום ההליכים היא לדאוג לניהול התקין של המשפט – ולנטרל את הסכנה שאותו אדם עלול להעמיד בפני בית המשפט כדי להגיע להכרעה צודקת והוגנת בנושא הנדון.

תנאים להגשת בקשת מעצר עד תום ההליכים
לפי חוק, בהתקיים התנאים הבאים ניתן להגיש בקשה למעצר עד לתום ההליכים. התנאים יהיו בין היתר קיומן של ראיות לכאורה שמעידות על האשמה של האדם, צריכה להיות עילה למעצר – כמו למשל יסוד סביר לשיבוש הליכי המשפט, פגיעה בשלום הציבור או חזקת מסוכנות בעבירות כמו רצח, סמים ואחרות. בנוסף, יש להראות כי לא קיימת חלופה למעצר עד תום ההליכים, אשר תשיג את מטרתו של המעצר למנוע ממנו לעשות את עילת המעצר. יש להקדים ולברר עם עורך דין פלילי כיצד ניתן למנוע את המעצר או למצוא חלופה אליו.


עורכי דין לענייני מעצרים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני מעצרים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא בקשת מעצר
סגור