מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין פלילי » הגנה מן הצדק-מחיקת כתב אישום
אולי תתעניין ב:
מגזין פלילי

הגנה מן הצדק-מחיקת כתב אישום

יצוין, כי גם לאחר הגשת כתב אישום, ניתן לטעון כי בחומר החקירה המוגש או על פי נסיבות אישיות של הנאשם יש מקום לפנות בבקשה לביטול מכתב האישום או לחזרה מכתב האישום, משום טענת "הגנה מן הצדק"
  • מערכת האתר
  • |
  • 12/11/201
  • |
  • 17:09
  • |
  • 2353 צפיות

"הגנה מן הצדק" הינו מונח מעולם המשפטים, והוא למעשה טענת ההגנה שבתחום המשפט הפלילי, אשר קבלתה תביא לביטולו של כתב האישום או לביטול חלקים ממנו – ויכולים בין היתר לעכב את ההליך המשפטי. בשנים האחרונות אנו נוכחים לפגוש בתיקים פליליים שבין כותלי בית המשפט, אשר תוקפים את תקינות ההליך המנהלי או את הפעלת שיקול הדעת שנעשתה על ידי התביעה לפני הגשת כתב האישום. לאחרונה, בית המשפט החליט החלטה פורצת דרך בכך שהוא מעמיד דרך למחיקת כתב האישום מחמת טענת ההגנה מן הצדק. 

"הגנה מן הצדק"
ההגנה מן הצדק הינה הכרה בסמכות בית המשפט לפעול לביטול כתב האישום, אשר בירורו או הגשתו סותרים את עקרונות הצדק וההגינות המשפטית. בית המשפט יבטל הליך פלילי בהתקיים התנאים הבאים – אין באפשרותו של בית משפט להעניק משפט הוגן לנאשם או שיש בניהול המשפט פגיעה בהגינות ובחוש הצדק. 
למחוק כתב אישום על פי ההגנות שמעניק החוק

מהי המשמעות של חזרה מכתב האישום?
"חזרה מכתב אישום" מוגדרת על פי סעיף 94 בחוק הפלילי, אילו חזרה זו נתבצעה לפני שלב ההקראה או לאחריו. אילו התובע חזר בו מאישום לפני תשובת הנאשם לכך, בית המשפט יבטל את האישום. אילו חזר בו לאחר השבת התשובה- בית המשפט מזכה את הנאשם. ישנו גם מצב שבו התובע והנאשם מסכימים ביניהם לבטל את כתב האישום בכל זמן שהוא עד למועד הכרעת הדין, ואז דין הביטול יהיה כדין של ביטול בטרם הוגשה תשובת הנאשם. 

הגשת בקשה לבית המשפט
את הגשת הבקשה לבית המשפט יש לערוך בידי עורך דין פלילי המתמצא בתחום; הגשתה ללא ייצוג של עורך דין עלולה לגרום לסיכון מיותר. עורך הדין יודע מהו הקו האסטרטגי שינחה את התנהלות התביעה, איך להתייחס לרגישויות השונות ולכוון את התביעה כך שתציג תוצאות טובות ביותר באשר למרשו. 

מתי בית המשפט יבטל תביעה בגין הגנה מן הצדק?
מקרי ביטול כתבי התביעה מחמת ההגנה מן הצדק אלו מקרים נדירים בלבד. בית המשפט זקוק לטענה מבוססת כדי לבטל את התביעה. משום כך, ייצוגו של תובע או של ההגנה במשפט זה חיונית מאין כמוה וחשובה להצלחת ההליך.  



עורכי דין למחיקת רישום פלילי
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין למחיקת רישום פלילי. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: מרכז, שפלה, דרום
סמן לפניה
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא הגנה מן הצדק-מחיקת כתב אישום
סגור