מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » צו מעצר נגד חייב
מגזין חובות והוצל"פ

צו מעצר נגד חייב

צו מאסר כנגד חייב יוצא על ידי ראש ההוצאה לפועל, רק במידה שיש באפשרות החייב לשלם את חובו, אולם הוא לא מקיים את התשלום. היות שהחייב בוחר מרצונו שלא לשלם זאת, הוא מבזה בכך את ההוצאה לפועל כיון שהוא נחשב למשתמט מלשלם את חובותיו.
  • מערכת האתר
  • |
  • 8/10/2013
  • |
  • 14:56
  • |
  • 2207 צפיות

החוק מאפשר את תהליך הוצאת צו מאסר כנגד חייב אילו התקיימו שני תנאים בכך: התנאי הראשון הינו מיצוי כל הדרכים מלבד מאסר, וכן שהמאסר מהווה דרך אפקטיבית שתשפיע על החייב לשלם את החוב. רק אם קידום מעשה תשלום החוב יתרם על ידי אותו מאסר, הרי שבית המשפט יאשר את הצו הזה. מתן צו מאסר לחייב הוא הליך ענישה שנחשב לקשה במיוחד, אם כי בעבר היה נפוץ יותר. השינוי שחל בנהלים כרוך במהפכה החוקתית ובקבלת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

באילו נסיבות ניתן לבקש צו מאסר?
ישנם נהלים לפיהם מתגבשת הזכות לבקשת צו מאסר. ראשית, על החייב לקבל אזהרה בגין פתיחת תיק כנגדו בהוצאה לפועל. במידה שבמהלך 30 ימים מקבלת האזהרה הזו לא קיים את אחד מהתנאים הבאים, ינתן כנגדו צו מאסר. יש להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל בנושא זה. 

תנאים שאילולא קיומם ינתן צו מאסר
במידה שהחייב לא התייצב לחקירת יכולת ובה הוא מראה כי הוא מעוניין לחלק את נכסיו כדי לפתור את בעיית החובה אליה נקלע, לא שילם את חובו, לא הגיש בקשה לצו תשלומים או שלא צרף את המסמכים הדרושים לבקשת התשלומים, יוזמן לברור – מדוע לא שילם את חובו או שלא הגיש צו תשלומים. 
אם החייב "עושה בעיות" יכול להגיע מצב בו שוטרים יגיעו לביתו עם צו מעצר

צו ההבאה
אילו החייב קיבל צו זימון לחקירת יכולת או לברור, אולם בחר שלא להופיע בפני ראש ההוצאה לפועל, הרי שהזוכה יכול להורות על פי צו להבאת החייב בפניו. אותו צו יועבר לטיפול משטרת ישראל, החייב יופיע לפני ראש ההוצאה לפועל וייעצר בתוך לא יותר מ- 24 שעות. 

טעמים נוספים לצו מאסר
הזוכה יכול לבקש מראש ההוצאה לפועל להוציא פקודת מאסר גם בקיום תנאים נוספים: החייב לא הציג מסמכים כנדרש, לא התייצב לחקירת יכולת או למפגש בירור, לא מילא את דרישות ראש ההוצאה לפועל, יכול לשלם אך מתחמק מתשלום חובותיו ובהתקיים תנאים נוספים. 

אולי תתעניינו גם ב:

עורכי דין לענייני הוצאה לפועל
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לענייני הוצאה לפועל. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא צו מעצר נגד חייב
סגור