מציאת עורך דין בשני שלבים פשוטים
LawFind »מגזין משפט בישראל»מגזין חובות והוצל"פ » חייב מוגבל באמצעים- מי אתה ומה זכויותיך?
מגזין חובות והוצל"פ

חייב מוגבל באמצעים- מי אתה ומה זכויותיך?

במציאות הפיננסית הלא פשוטה בישראל, אנו נתקלים לא אחת בעסקים הנכנסים למצב של חובות שהם אינם יכולים לכסות ההולכים ונצברים. אופציה אחת שעומדת בפני האדם הפרטי או העסק הללו, היא הכרזה על פשיטת רגל, אופציה אחרת היא להגיש בקשה בכדי להיות מוכר כחייב מוגבל באמצעים.
  • מערכת האתר
  • |
  • 24/12/201
  • |
  • 16:42
  • |
  • 1748 צפיות

חייב מוגבל באמצעים  הוא למעשה עסק או אדם פרטי אשר אין ביכולותו הפיננסית לסגור את חובותיו והוא מוכר לכל מוסדות המדינה הרשמיים בנושא זה וכמובן גם רשום ככזה בהוצאה לפועל. בכדי להיות מוכר כחייב מוגבל באמצעים יש להגיש בקשה מיוחדת בנדון, והכרזה זו מלווה ברצף סנקציות שכדאי לקחת בחשבון. 

מה הסנקציות העומדות בפני חייב מוגבל באמצעים?
למי שמוכרז כחייב מוגבל באמצעים, אין אפשרות להשתמש בכ"א שלו וחשבון הבנק מוגבל מרגע ההכרזה עליו כחייב מוגבל באמצעים. חוץ מזה, החייב הרשום כך גם יוגבל מיציאתו מהארץ (שכן יש על שמו חובות שהוא עלול לא לשלם עליהם אם ייצא מהארץ), וכן לא יוכל להקים חברה או להתמנות כמנהל ללא אישור מטעם מנהל ההוצאה לפועל. כל הסנקציות הללו נועדו הן למען עולם העסקים, בכדי שידעו שלא להכנס למעורבות עסקית עם חייב כזה שאינו יכול לכסות את חובותיו, מצד אחד, ומצד שני הדבר נועד כדי למנוע מן החייב להיכנס לחובות נוספים.  
זכויותיו של חייב מוגבל באמצעים

מה כן חיובי בהכרזה על חייב מוגבל באמצעים?
מה שכן חיובי בהכרזה על חייב מוגבל באמצעים היא בכך שמרגע הכרזה זו, למעשה כל החובות של הנישום מתקבצים לתיק אחד ואופציות התשלום בגין החוב נפרסות ומונגשות כך שיתאימו להכנסותיו של אותו חייב. בניגוד להכרזה על פשיטת רגל, שבה במקרים מסויימים עשויים להחליט כי אין צורך להחזיר ולכסות חובות ויש פטור מהם, במקרה של חייב מוגבל באמצעים, החובות אינם נסגרים עד שהם מכוסים בכל דרך שהיא ע"י החייב.

כיצד מגישים את הבקשה?
בכדי להגיש בקשה להיות מוכרז כחייב מוגבל באמצעים, יש להגיש בקשה מיוחדת ע"ג טפסים של ההוצאה לפועל. התייעצות עם עורך דין להוצאה לפועל תוכל לסייע לכם לבחון את אופציית הבקשה הזו יותר לעומק ומה זה ידרוש או יחייב אתכם והוא גם יוכל לסייע לכם להגיש את הבקשה בצורה נכונה ומהירה. 


עורכי דין לחייב מוגבל באמצעים
לפניכם משרדי עורכי דין מובחרים העוסקים בתחום עורכי דין לחייב מוגבל באמצעים. הזינו פרטיכם, סמנו משרדים הקרובים ופועלים באיזור מגוריכם ושלחו את הטופס. בתוך זמן קצר נציגי המשרדים יצרו עמכם קשר טלפוני לייעוץ ראשוני או קביעת פגישה.

קראתי ואני מסכים לתקנון האתר
איזורים בארץ: שרון, מרכז
סמן לפניה

תגובות הגולשים
שם
1111111111
נושא
2222222222
תוכן
3333333333333
לייעוץ והכוונה במציאת עורך דין התקשרו עכשיו ל: 03-6958791
או שלחו פרטיכם בטופס הבא ונציגי הייעוץ שלנו ייצרו עמכם קשר בהקדם
קראתי ואני מסכים לתקנון האתר

ייעוץ משפטי חינם
כתבות ומאמרים בנושא חייב מוגבל באמצעים- מי אתה ומה זכויותיך?
סגור